Strategie voor natuurlijke referentiëring: de basis
Hoe een goede SEO strategie creëren

SEONatuurlijke referentiëring is een werk op lange termijn. Wie van vandaag op morgen resultaten verwacht dankzij SEO, loopt het risico op een grote teleurstelling. Na de optimaliseringsfasen van de site moet u namelijk nadenken over een strategie om het eerder gerealiseerde werk steeds verder te drijven. Beelden comprimeren, META-tags invullen, de laadsnelheid verbeteren,...

Het zijn essentiële punten, dat wel, maar het is niet de enige methode om uw positioneringdoelstellingen te bereiken. Met een goede strategie, een geoptimaliseerde site en voor wie het wil, een SEA campagne, kan u eindelijk zeggen dat u goed vertrokken bent om de eerste plaatsen in de zoekresultaten te veroveren.


Hier zijn de strategische tips!

Geïnteresseerde surfers in uw site komen van buitenaf, men moet zich dus niet uitsluitend hierop concentreren, maar ook een extern netwerk creëren. Daarvoor moet u een link building campagne opbouwen om backlink (of externe linking) te plaatsen op sites van derden die hetzelfde thema als u voorstellen en die een kwalitatieve PageRank hebben.

Dat zal traffic leiden naar uw site, u zal bekendheid en zo zichtbaarheid creëren. Dan kan u bijvoorbeeld nadenken over de creatie van een newsletter en het verzamelen van een maximum aantal e-mailadressen verzamelen om surfers die geïnteresseerd zijn in uw aanbod, klanttrouw te maken. Een newsletter laat toe de gebruikers opnieuw te lanceren en vooral een zekere toestroom op uw site te onderhouden.

De sociale netwerken zijn ook onmisbare tools geworden om het publiek naar u toe te trekken. Elke nieuwigheid op uw site moet worden gedeeld, besproken of gewoon gezien om uw traffic aanzienlijk te verhogen: de gemeenschap verworven op de sociale netwerken is een gemeenschap die echt geïnteresseerd is in uw producten en/of diensten. En vooral, deze gemeenschap kan haar omgeving ook overtuigen om u te volgen. Het is een eindeloze ketting, tot groot geluk van uw site en van uw referentiëring.


SEOReferentiëring, een werk van lange adem

Bovenaan op de resultatenpagina van Google geraken is goed, en uw plaats behouden is nog beter! Daarom moet u regelmatig een balans opmaken van uw referentiëring, nagaan of alles nog in orde is, de META-tags verder aanvullen en actualiseren, strategieën ontwikkelen, er zeker van zijn dat geen enkele link doodloopt enz.

Het gaat om een echt werk waarvoor tijd en soms geld nodig is. De analyse van het verrichte werk doen laat toe te bepalen welke technieken hun vruchten afwerpen en welke minder resultaten opleveren, en uw strategie op tijd aan te passen.

Hebt u hulp nodig voor een of meer aspecten van uw referentiëring? Onze experten antwoorden graag op uw vragen; aarzel niet contact op te nemen met hen. 



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

27/04/2020
Voice Search SEO:
hoe uw site optimaliseren?
Lees meer
10/04/2020
Google:
SEO, mythe of realiteit?
Lees meer
27/03/2020
COVID-19
reclamecampagnes blijven belangrijk!
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site