Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

Voice Search SEO:hoe uw site optimaliseren?

Voice Search SEO, natuurlijke SEO aangepast aan mondelinge zoekopdrachten, wordt meer en meer gebruikt. Een ontwikkeling die tot nu toe nauwelijks was voorspeld. Deze SEO-techniek zal echter steeds belangrijker worden. De onlinewereld zal de SEO hieraan moeten aanpassen. Smartphones en stemassistenten vereisen een ietwat andere aanpak wat betreft SEO.

Seo VocalVoice Search SEO, wat is dat?

In plaats van het toetsenbord te gebruiken, zal de klant zijn zoekopdracht uitvoeren via een stemherkenningsprogramma, dat de aanvraag in tekst zal omzetten. Dit is meestal een informelere, natuurlijkere en directere benadering. Steeds meer toestellen zijn uitgerust met deze techniek (Google Home, Home Pod...), die leidt tot nieuwe gedragingen. Voor gebruikers en professionals.

Waarin zit het verschil?

Terwijl bij schriftelijke zoekopdrachten één woord (bloemist) kan volstaan, zullen de mondeling gestelde vragen uitgebreider zijn (Waar kan ik een bloemist vinden?). Dit zal tot andere resultaten leiden. Pas u aan door te werken aan langere lijsten met sleutelwoorden, inclusief vraagwoorden.

Hoe hierop inspelen?

Steeds meer bedrijven richten zich op Voice Search SEO en ze hebben gelijk, want het aandeel van dit soort zoekopdrachten zal alleen maar toenemen.

Hier zijn een paar tips om ook uw Voice Search SEO te optimaliseren:

1. Bereid korte antwoorden voor
Het artikel moet to the point zijn en in de eerste regels de essentiële informatie bevatten. De voorkeur gaat uit naar het gebruik van korte, eenvoudige zinnen om een duidelijk en nauwkeurig antwoord te geven. Hierdoor zullen uw bezoekers verder willen lezen en belangstelling hebben voor de volledige publicatie.

2. Denk lokaal
Een groot deel van de mondeling gestelde vragen heeft betrekking op de lokale markt (waar?). Dit zijn zoekopdrachten naar bedrijven of winkels in de omgeving. Vergeet niet om uw Google My Business-fiche zo nauwkeurig mogelijk in te vullen en up-to-date te houden.

3. Ga voor de koppositie
De koppositie, dat is het uiteindelijke doel. Een nog hogere ranking als het gaat om Voice Search SEO. Om dit te bereiken, moet aan veel criteria worden voldaan (kwaliteit van de site, trefwoorden, tags...).

U wilt uw kansen optimaliseren? Aarzel niet om contact op te nemen met onze teams.

 



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

26/08/2022
Laat uw bedrijf groeien
met lokale SEO- en marketingstrategieën
Lees meer
10/04/2020
Google:
SEO, mythe of realiteit?
Lees meer
27/03/2020
COVID-19
reclamecampagnes blijven belangrijk!
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken