Voice Search SEO:hoe uw site optimaliseren?
Voice Search SEO, natuurlijke SEO aangepast aan mondelinge zoekopdrachten, wordt meer en meer gebruikt. Een ontwikkeling die tot nu toe nauwelijks was voorspeld. Deze SEO-techniek zal echter steeds belangrijker worden. De onlinewereld zal de SEO hieraan moeten aanpassen. Smartphones en stemassistenten vereisen een ietwat andere aanpak wat betreft SEO.
Voice Search SEO, wat is dat?
In plaats van het toetsenbord te gebruiken, zal de klant zijn zoekopdracht uitvoeren via een stemherkenningsprogramma, dat de aanvraag in tekst zal omzetten. Dit is meestal een informelere, natuurlijkere en directere benadering. Steeds meer toestellen zijn uitgerust met deze techniek (Google Home, Home Pod...), die leidt tot nieuwe gedragingen. Voor gebruikers en professionals.
Waarin zit het verschil?
Terwijl bij schriftelijke zoekopdrachten één woord (bloemist) kan volstaan, zullen de mondeling gestelde vragen uitgebreider zijn (Waar kan ik een bloemist vinden?). Dit zal tot andere resultaten leiden. Pas u aan door te werken aan langere lijsten met sleutelwoorden, inclusief vraagwoorden.
Hoe hierop inspelen?
Steeds meer bedrijven richten zich op Voice Search SEO en ze hebben gelijk, want het aandeel van dit soort zoekopdrachten zal alleen maar toenemen.
Hier zijn een paar tips om ook uw Voice Search SEO te optimaliseren:
1. Bereid korte antwoorden voor
Het artikel moet to the point zijn en in de eerste regels de essentiële informatie bevatten. De voorkeur gaat uit naar het gebruik van korte, eenvoudige zinnen om een duidelijk en nauwkeurig antwoord te geven. Hierdoor zullen uw bezoekers verder willen lezen en belangstelling hebben voor de volledige publicatie.
2. Denk lokaal
Een groot deel van de mondeling gestelde vragen heeft betrekking op de lokale markt (waar?). Dit zijn zoekopdrachten naar bedrijven of winkels in de omgeving. Vergeet niet om uw Google My Business-fiche zo nauwkeurig mogelijk in te vullen en up-to-date te houden.
3. Ga voor de koppositie
De koppositie, dat is het uiteindelijke doel. Een nog hogere ranking als het gaat om Voice Search SEO. Om dit te bereiken, moet aan veel criteria worden voldaan (kwaliteit van de site, trefwoorden, tags...).
U wilt uw kansen optimaliseren? Aarzel niet om contact op te nemen met onze teams.