Google:
SEO, mythe of realiteit?

De 7 dingen die u moet weten over SEO

Google SEO mythWilt u gebruikmaken van deze periode van lockdown om uw natuurlijke referentiëring te optimaliseren? Dat is een goed idee! Hier zijn 7 tips om valkuilen te vermijden.

Wat is het doel van een ondernemer? Om te profiteren van een optimale visibiliteit in de zoekmachines! Daarvoor bestaan er veel technieken die het mogelijk maken om het natuurlijke verkeer van een website te verhogen. Maar hoe kan er een onderscheid gemaakt worden tussen goede en slechte adviezen? Dat is een gift!

1. Het aantal woorden heeft geen echte invloed op uw ranking

Daarom adviseren wij u om u te richten op de kwaliteit van de inhoud die u wilt indexeren. Zolang uw doelgroep vindt wat hij zoekt en uw content duidelijk en volledig genoeg is, hoeft u zich geen zorgen te maken over de lengte ervan. Wees echter voorzichtig om niet in het andere uiterste te vervallen!

2. U moet uw content delen

Hoe nuttig, interessant of relevant de content van uw site ook is, hij moet worden gedeeld. U moet de internetgebruikers naar u toe trekken, en niet omgekeerd. Laat het verkeer op uw site dus niet over aan het toeval: ontwikkel strategieën die hun vruchten afwerpen! Hoe doet u dat? Wees creatief en onderschat de kracht van sociale media niet. Ontdek ook onze opleidingen over dit onderwerp!

3. Eén tool zal al uw problemen oplossen

Er is geen magische app die alles kan oplossen. Google zou dit nooit accepteren! Als u denkt dat het u toch enigszins kan helpen, kunt u best investeren in SEO-software. Die zal u helpen om toegang te krijgen tot bepaalde data. U kunt alles vervolgens zelf in handen nemen: observeer, registreer, rapporteer, analyseer en... optimaliseer de SEO van uw site op een effectieve manier. Het geheim? Een regelmatige controle.

Google Seo

4. Promoot uw content door commentaar te geven op blogs

"Blogcommentaar kan u helpen om uzelf te positioneren in Google.” Om deze stelling zo goed mogelijk te doen uitkomen, dient u kwaliteitscommentaar te plaatsen, met een uitgesproken mening, die uw echte vaardigheden weerspiegelt. Een eenvoudig "zeer interactief, deze site" zal mensen niet aanmoedigen om verder te surfen en op uw link te klikken. U moet ook overwegen om dit te doen op sites die enige autoriteit hebben en bekend zijn.

5. Links naar andere sites: is dat in uw voor- of nadeel?

Hierop antwoordt Google: noch het een, noch het ander. Er moet echter worden opgemerkt dat het interessant kan zijn om externe links toe te voegen, vooral dan om meer gewicht te geven aan uw content. Dat is het zogenaamde citeren van bronnen! Vergeet dus niet om zorgvuldig de site te selecteren waarnaar u uw bezoekers zult doorverwijzen: deze moet kwalitatief zijn en een zekere autoriteit hebben. Uw inhoud zal zo aan geloofwaardigheid winnen. Een kleine tip: zorg dat de links opengaan in een nieuw venster, zodat de surfers uw site niet verlaten.

6. Uw site regelmatig updaten bevordert de SEO

Het sleutelwoord voor updates is: nut. Houd dit in gedachten wanneer u uw site wilt vernieuwen met nieuwe inhoud. Want daar gaat het om: het toevoegen van nieuwigheden!

7. Duplicate content: negatieve gevolgen voor uw ranking

Er doen veel mythes de ronde op het internet over de praktijk van duplicate content. Wat u moet onthouden is dat het niet verboden is, zoals u misschien vaak hebt gehoord of gelezen. Maar let op: deze praktijk kan negatieve gevolgen hebben voor uw ranking. Als Google immers op twee pagina's vergelijkbare inhoud tegenkomt, zal het niet weten welke eerst te tonen en loopt u het risico te worden gedegradeerd naar de tweede plaats! Niet geweldig voor het verhogen van uw internetverkeer...

Als u vragen heeft, staan onze experts u graag te woord!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

27/04/2020
Voice Search SEO:
hoe uw site optimaliseren?
Lees meer
10/04/2020
Google:
SEO, mythe of realiteit?
Lees meer
27/03/2020
COVID-19
reclamecampagnes blijven belangrijk!
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site