Natuurlijke verwijzing
in 6 sleutelprincipes

Natuurlijke verwijzing, ofwel SEO, “Search Engine Optimization” in het Engels, streeft ernaar dat uw website een betere rangschikking behaalt in zoekresultaten. Dankzij een plaats in de eerste zoekresultaten bekomt u meer doelgericht verkeer naar uw website, bekomt u meer zichtbaarheid en krijgt u dus een betere verwijzing. Het is een vicieuze cirkel.

Om hierin te slagen, bestaan er verschillende middelen die u moet inzetten:

Seo Proximedia1. De goede sleutelwoorden kiezen en ze verstandig gebruiken

Afhankelijk van wat u aanbiedt of van het artikel dat u schrijft, doet u liefst eerst wat onderzoek om de gepaste sleutelwoorden te vinden. Hierbij moet u goed opletten dat u geen te vaak voorkomende sleutelwoorden kiest of dat u synoniemen gebruikt die maar weinig met het aangesneden thema te maken hebben.

2. De metadata aanvullen

Dankzij metadata is Google in staat om te begrijpen wat uw webpagina en - globaler gezien uw website - bevat en kan Google dankzij deze metadata uw sleutelwoorden op goede plaatsen zetten, zoals bijvoorbeeld in de URL van de pagina of in de meta description (meta beschrijving; deze verschijnt onder de links op de zoekresultatenpagina).  

3. Een vlotte en snelle website aanbieden

Er bestaan meerdere technieken die u kunt gebruiken opdat een website sneller zou laden. Een greep uit de meest courante:

  • De afbeeldingen comprimeren en het goede format kiezen (JPEG voor foto’s, PNG voor logo’s en andere grafische afbeeldingen)
  • De video’s hosten op andere platformen
  • De codes van HTML, CSS, JavaScript verkleinen door overbodige spaties te verwijderen om de bestanden eenvoudiger en lichter te maken
  • Een dedicated host kiezen in de plaats van een shared host
  • Het in cache zetten toelaten opdat de browser van de internetsurfer bepaalde informatie zou onthouden die hij dan niet meer hoeft te laden bij een later bezoek
4. De tekstuele alternatieven van afbeeldingen vervolledigen om Google in staat te stellen te begrijpen wat ze tonen

Google is een robot die niet in staat is om een afbeelding te zien zoals wij dat kunnen met onze ogen. Het principe van het tekstueel alternatief is dat er met sleutelwoorden wordt uitgelegd wat er in de afbeelding staat en dit te beschrijven voor Google.

5. De website moet responsief zijn

Uw website moet geschikt zijn voor elk dragertype: smartphone, tablet en computer.  

Liens externes et SEO6. Externe links bekomen

Het bekomen van links naar uw website die afkomstig zijn van websites met een goede rangschikking, is een uitstekende techniek om uw eigen rangschikking te verbeteren. Ook het creëren van interne links tussen verschillende artikels van uw eigen website, is bijzonder nuttig. Zo kan de gebruiker meer tijd op uw website doorbrengen door in te gaan op andere artikels die hem kunnen interesseren.

Voldoet dit artikel aan uw verwachtingen ?

We hopen dat dit artikel wat meer duidelijkheid heeft gecreëerd rond SEO en metadata. Ons team van professionals staat klaar om eventuele vragen te beantwoorden. Doe gerust een beroep op onze diensten en adviezen.

Deel het dan op uw netwerken!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

27/04/2020
Voice Search SEO:
hoe uw site optimaliseren?
Lees meer
10/04/2020
Google:
SEO, mythe of realiteit?
Lees meer
27/03/2020
COVID-19
reclamecampagnes blijven belangrijk!
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site