Volg een Facebook-opleiding 5 tips om variatie te brengen in je pagina’s!
Facebook is een fantastische tool om links rond je bedrijf te creëren. Uiteraard moet je interessante en gevarieerde inhoud aanbieden om potentiële klanten aan te trekken en ze aan je aan te binden. Dat is nu net de kunst. Facebook vergt een aanzienlijke investering van tijd en energie, maar het loont echt de moeite voor je imago.
Je moet de juiste toon aanslaan. Facebook stelt je ook in staat om te innoveren en verrassende, nieuwe manieren van communiceren uit te proberen. We geven hier een kort overzicht van wat er zoal mogelijk is. Er bestaan ook Facebook-opleidingen om je er verder in te verdiepen!
Facebook-opleiding: originaliteit en interactie!
1. Teksten, afbeeldingen en video’s
Facebook biedt eindeloos veel mogelijkheden om je van de rest te onderscheiden. Zo kun je werken met video’s – een bijzonder krachtig instrument. Uiteraard moeten je video’s verband houden met je activiteit en een emotioneel register aanboren, zodat ze je publiek raken.
Beelden kunnen ook effectiever zijn dan woorden om de aandacht van de internetgebruiker te trekken. Bewaar het tekstmateriaal voor meer serieuze of conceptuele onderwerpen.
2. Tips en trucs
Facebook is gebaseerd op het idee van de gemeenschap. Het is de ideale plek om hulp te bieden aan je ‘vrienden’. Tips, trucs en tutorials zijn diensten die jij aanbiedt. In die zin kun je een loyale groep uitbouwen en de interne banden ervan versterken.
Het is ook belangrijk voor het imago van je bedrijf. Je hoeft niet altijd alles vanuit een commercieel oogpunt te benaderen.
3. Persoonlijke benadering, achter de coulissen
Facebook creëert sterke banden tussen jou en je volgers. Zij verwachten uitwisselingen die verder gaan dan het louter professionele. Het is altijd een goed idee om de informatie te concretiseren, je team voor te stellen …
Je kunt je volgers ook een blik achter de schermen van een project gunnen of ze de aanloop naar een evenement mee laten beleven. Laat de internetgebruikers toe in de beslotenheid van je bedrijf. Zo zullen ze je niet langer als een commerciële onderneming zien maar als een groep van mensen.
4. Interacties
Interactie is altijd belangrijk binnen een gemeenschap. Vraag je ‘vrienden’ om je posts te liken of er commentaar bij te geven. Uiteraard reageer je op opmerkingen en vragen binnen een redelijke termijn.
Geef de internetgebruiker nooit het gevoel dat je hem links laat liggen nadat je eerst om een reactie had gevraagd. Dat is ronduit schadelijk voor het bedrijfsimago.
5 Humor
Facebook is een immense ruimte met veel vrijheid. Het is een van die zeldzame instrumenten die zich lenen voor humor. Wees echter voorzichtig. Humor is weliswaar wijdverbreid, maar iedereen heeft zijn eigen idee over wat grappig is of niet.
Vermijd bad buzz en snijd geen al te gevoelige onderwerpen aan: seksisme, politiek, … Als je niet goed met humor kunt omgaan, kun je het beter houden bij een meer klassieke vorm van communicatie.
Opleidingen sociale netwerken: een Facebook-opleiding!
Met deze tips ben je klaar om je bedrijf een nieuw tijdperk in te leiden en het een dynamischer imago aan te meten.
Neem contact op met ons team van professionals voor aanvullende informatie. Wij zullen al je vragen met plezier beantwoorden. Je kunt ook deelnemen aan een van onze opleidingen voor sociale netwerken. Er bestaan ook specifieke Facebook-opleidingen.