Word de koning van de views op Youtube®
Ontdek 10 sleutels voor het maken van views op Youtube

Hoe kunt u views op Youtube® maken?  Er zijn drie heel verschillende aspecten waarvoor u goed moet zorgen om van uw video views een succes te maken. De basis is de boodschap die u wilt doorgeven. Vervolgens dient u uw potentieel publiek uit te breiden door op de beste manier gebruik te maken van de verwijzingstools en de sociale netwerken. Daarnaast moet u ook zorgen voor de follow-up van uw boodschap, namelijk door een community te creëren.

Dit zijn de 10 onstuitbare instrumenten die uw verslag / link / zoekresultaat naar Youtube® moeten leiden

 

youtube1. Denk aan de zoekaanvragen en de zoektermen

Houd in gedachten dat Youtube® vandaag de tweede meest gebruikte zoekmachine is. Het is dus belangrijk dat u zo nauw mogelijk aansluit bij de zoekvragen die gewone mensen kunnen indienen.

2. Overtuig van meet af aan

Alle video’s hebben een titel. Dat is dus de ideale gelegenheid om van meet af aan het publiek te overtuigen zich over uw werkstuk te buigen. De titel moet tegelijk expliciet zijn om de surfer niet op een verkeerd spoor te zetten, en tegelijk pakkend om op te vallen tussen alle andere video’s.

3. Gebruik de beschrijving

Wanneer u een video online zet, dan geeft Youtube® u een ruimte van 5000 tekens om de inhoud ervan te beschrijven. Dit is een onontbeerlijk instrument voor de SEO (verwijzing). Maak verstandig gebruik van deze ruimte, door te denken aan de termen die het meest van pas zullen komen om uw video te laten opduiken tussen de vele andere filmpjes over hetzelfde onderwerp.

 4. Gebruik het vignet

Youtube® kiest automatisch en toevallig een beeld dat uw video zal illustreren op de onthaalpagina. Het staat u vrij om zelf het presentatievignet te definiëren. Kies het zodanig dat het onmiddellijk de aandacht en de blik van de bezoekers trekt. Hier zijn originaliteit en relevantie de sleutelwoorden die tellen.

5. Gebruik de tags

Hier gaat het om de SEO. Youtube® geeft u een ruimte die u in staat stelt om enkele sleutelwoorden te kiezen die de inhoud van uw video het best definiëren. Het is belangrijk om hierin de namen te zetten van personen, werken en plaatsen die in uw productie worden vermeld, vooral als ze heel bekend zijn. 

6. Voeg een afschrift/transcriptie toe

Youtube® gebruikt de audio inhoud van uw video om ernaar te verwijzen via SEO. U kunt de artificiële intelligentie van de site een handje helpen door een tekstafschrift van uw betoog in te voegen. Dit zal een efficiëntere SEO mogelijk maken.

 7. De inhoud

Het is belangrijk dat u de kern van uw bericht verzorgt. U moet absoluut vermijden dat de surfer de indruk krijgt dat hij tijd heeft verloren met het bekijken van uw video. U moet een duidelijk en direct te begrijpen betoog voeren. Het format van een video laat niet toe om te lange en te ingewikkelde zinnen te gebruiken. Titels en inlassingen kunnen ook dienen om wat langere video’s opnieuw te lanceren. Bovendien komt het erop aan om uw publiek onmiddellijk te overtuigen van het belang van uw boodschap. Precies daarom moet u de eerste seconden van uw video des te meer verzorgen om onmiddellijk belangstelling te wekken.

8. Geef aanleiding tot commentaren

Aarzel niet om degene die uw video bekijkt, rechtstreeks te interpelleren. Youtube® bevordert de nabijheid en de creatie van community’s rond bepaalde onderwerpen. Het is dus belangrijk dat u reageert op de commentaren die men onder uw video’s zet. Stel ook voor aan degenen die naar u kijken, om zich op uw kanaal te abonneren. Dit is belangrijk om uw publiek structureel te vergroten.  

9. Creëer playlists

Door playlists te creëren, zet u de kijker van de video aan om nog andere door u geproduceerde video’s te bekijken. Dit werkt zoals de links tussen de verschillende pagina’s van een website. Het bekijken van een video versterkt de echo van alle andere. Het kan zelfs interessant zijn om in een playlist video’s over dezelfde onderwerpen als de uwe te zetten, maar die gemaakt zijn door andere personen die al een heel breed publiek hebben.

10. Gebruik alle sociale netwerken

Ten slotte is het belangrijk dat u uw video’s op alle mogelijke manieren promoot, om hun maximale impact te garanderen. Alle sociale netwerken hebben hun specifieke kenmerken, maar in dit domein kunnen ze zeker nuttig zijn. En ook hier komt het erop aan om een community te creëren rond bepaalde onderwerpen, en ook – dat mag u zeker niet vergeten – rond uw eigen persoon.

Wenst u nog meer uitleg of bijkomende inlichtingen over dit onderwerp?. Raadpleeg dan ons team van professionals. Wij zullen u op de meest efficiënte manier begeleiden.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

01/10/2020
Online gidsen:
een formidabele communicatietool
Lees meer
14/09/2020
Het digitale marketinglexicon
Lees meer
03/09/2020
SWOT:
4 letters die niet mogen worden genegeerd
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site