De komst van call-to-action-knoppen op LinkedIn zal u helpen uw publieksbetrokkenheid te verbeteren
Het professionele sociale netwerk heeft besloten bedrijven te helpen hun publiek meer te overtuigen. Dankzij verschillende call to action-opties op LinkedIn zullen zij bezoekers via een externe URL kunnen doorverwijzen naar hun website, e-commerce of zelfs hun blog.
Welke opties zullen beschikbaar zijn?
LinkedIn Premium Business-leden zullen de enigen zijn die deze fameuze calls to action kunnen toevoegen aan hun profiel. Van de zes voorgestelde opties zullen bedrijven de meest relevante kunnen kiezen op basis van hun huidige strategie.
- Bezoek mijn website: de gebruiker wordt doorverwezen naar uw website voor meer informatie over uw diensten of product.
- Bezoek mijn blog: met deze link kan de gebruiker uw blog en uw verschillende publicaties over onderwerpen die hem kunnen helpen bij het oplossen van zijn problemen ontdekken.
- Bezoek mijn online winkel: bezoekers komen direct op uw e-commerce terecht en kunnen aankopen doen.
- Bekijk mijn portfolio: met deze optie kunt u de omvang van uw talent aantonen door uw beste werk of de klanten waarvoor u hebt gewerkt te laten zien.
- Vraag een consultatie/afspraak aan: deze knop kan nuttig zijn om een specifiek project te bespreken en raakvlakken te vinden om het doel van een potentiële klant te verwezenlijken.
- Meld u aan voor een demonstratie: dit kan een inschrijving op uw nieuwsbrief zijn in ruil voor een PDF-gids of zelfs een gratis consult. Het is aan de bedrijven om de waarde van deze "demonstratie" te bepalen.
Bedrijven kunnen dan de URL van hun keuze aan elke knop koppelen. Deze mogelijkheid zal het gemakkelijker maken om uw publiek op het platform te betrekken en hen direct door te sturen naar waar u wilt. LinkedIn stelt bedrijven in staat om bekendheid op te trekken en de interactie met uw publiek te vergroten.
Waarom een betaalde versie van LinkedIn gebruiken?
Met de betaalde optie van Linkedin (er zijn verschillende niveaus) kunnen gebruikers genieten van extra functies. Deze kunnen interessant zijn, vooral voor bedrijven.
- Betere visibiliteit: mogelijkheid om uw profiel te markeren en gemakkelijker gevonden te worden in zoekresultaten.
- Extra informatie krijgen: rechtstreeks berichten kunnen sturen naar bepaalde personen, toegang tot nauwkeurigere statistieken over profielbezoeken, enz.
- Verbeteren van uw professionele ontwikkeling: er worden tal van instrumenten en middelen ter beschikking gesteld om u verder op te leiden: online cursussen, gepersonaliseerde jobaanbevelingen, advies, enz.
- Filteren van uw zoekresultaten: zeer praktisch, met deze optie kunt u nauwkeurig zoeken volgens specifieke criteria: ervaring, locatie, type bedrijf, enz.
Op dit moment is de call to action-knop op LinkedIn alleen beschikbaar voor een handvol Premium Business abonnees, maar ze zou binnenkort beschikbaar moeten zijn voor alle andere leden in deze categorie. Wilt u de juiste toon vinden om uw prospects te overtuigen? Vraag advies aan Proximedia en zijn team van marketingexperts. Wij zijn er om u te helpen uw businessplannen te realiseren.