Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

Creëer kanalen op WhatsApp om beter te communiceren met uw publiek

Het populairste instant messaging platform van 2023, Whatsapp, heeft onder leiding van haar moederbedrijf Meta, een innovatieve functie onthuld: Kanalen. Deze nieuwe feature, nu al beschikbaar in 150 landen, belooft bedrijven een nieuwe manier te bieden om te communiceren met hun publiek.

Hoe werken kanalen?

Bedrijven kunnen nu "kanalen" aanmaken direct vanuit het hoofdmenu van de app. Het is mogelijk om de zichtbaarheid van het kanaal te bepalen, privé of publiek, maar dat is nog niet alles. Individuele bedrijven en ondernemingen kunnen namelijk abonnees uitnodigen om lid te worden van hun kanaal. Zodra het kanaal operationeel is, hebbenbedrijven de mogelijkheid om berichten te sturen naar al hun leden:teksten, foto's, video's, maar ook bestanden. Abonnees kunnen ook reageren op verzonden berichten, maar deze worden alleen ontvangen door de makers van het kanaal, om een ongewenst aantal meldingen te voorkomen.

Wat zijn de voordelen van kanalen?

De introductie van "kanalen" op WhatsApp biedt bedrijven een unieke kans om snel en rechtstreeks te communiceren met al hun abonnees en hen onmiddellijk op de hoogte te houden van nieuwigheden, speciale acties, flitsverkopen of wijzigingen in fysieke winkels. Daarnaast kan het een geweldige manier zijn om veelgestelde of algemene vragen van klanten te beantwoorden, opnieuw uit te leggen hoe uw diensten of een product werkt, een tutorial beschikbaar te stellen, enz. De mogelijkheden zijn legio!

Bovendien is deze functieniet uitsluitend voor professionals. Vriendengroepen, families of collega's kunnen er ook van profiteren om verbonden te blijven.

Hoewel het nog niet bekend is wanneer deze optie voor alle gebruikers beschikbaar zal zijn, heeft Meta aangekondigd dat deze functie in de komende maanden voor iedereen zal worden uitgerold.

Bedrijven de mogelijkheid bieden om kanalen aan te maken op WhatsApp is simpelweg een antwoord op het veranderende gedrag van gebruikers, die het gewoon zijn te communiceren via privé- en instant messaging. Door u aan te passen, heeft u meer kans om tot de tevredenheid van uw klanten bij te dragen en daardoor de betrokkenheid te vergroten. Wilt u ook de communicatie met uw klanten verbeteren? Waar wacht u nog op om aan Proximedia een helpende hand te vragen? Ons team van experts is gespecialiseerd in onlinecommunicatie!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

20/09/2023
De komst van call-to-action-knoppen op LinkedIn
zal u helpen uw publieksbetrokkenheid te verbeteren
Lees meer
20/07/2023
Ouders zullen de content op Snapchat
kunnen controleren
Lees meer
20/07/2023
Twitter
wil een Tweet reminder-optie lanceren
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken