Hoe en waarom uw Twitter-verificatie behouden
Zoals wij in een vorig artikel hebben uitgelegd, staat Twitter zijn gebruikers opnieuw toe een verificatie aan te vragen.
Maar met de terugkeer van deze functie duikt er een nieuw reglement op. Maar wat levert deze verificatie je op? En hoe kunt u deze met het nieuwe reglement behouden?
1. Het nut van verificatie?
Verificatie is slechts een bevestiging van uw identiteit. Ze bevestigt alleen dat de account van een merk, een publieke figuur, enzovoort, ook echt de officiële account is. Opdat de naam niet wordt vervalst door een andere gebruiker. Maar in het collectieve onderbewustzijn is deze kleine "verified" badge een erkenning van Twitter. Die kan dus uitwisselingen met u en een ander merk vergemakkelijken. Voor "b to b"-samenwerkingen zal het feit dat uw identiteit is bevestigd de communicatie al een stuk vergemakkelijken. Bovendien zal deze verificatie er onbewust toe leiden dat merken, maar ook doorsnee gebruikers, gemakkelijker in u geïnteresseerd zullen zijn.
2. Het nieuwe reglement
Dit nieuwe beleid is van toepassing met ingang van 20 januari 2021. Deze datum betekent het einde van de verificatie voor inactieve of onvolledige accounts. Zelfs als uw account eerder de badge "verified" heeft gekregen, kan deze verdwijnen als ze langer dan zes maanden niet actief is geweest. Bovendien zullen sommige accounts meteen worden geweigerd wanneer zij worden aangevraagd. Dit zijn parodieaccounts, fanaccounts of accounts die feeds van nieuwssites bevatten. Geassocieerd worden met een geverifieerd bedrijf of een geverifieerde organisatie kan een belangrijk voordeel zijn voor accounts van huisdieren of fictieve personages. Zonder die connectie zullen zij hun verificatie niet kunnen krijgen.
Ten slotte zullen accounts met haatdragende of vernederende content ook automatisch worden geweigerd.
Twitter kan een belangrijke troef zijn voor uw communicatie. Als u nog vragen hebt, staat het marketingteam van Proximedia Belgium tot uw beschikking!