Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

Hoe uw socialemediastrategie aanpassenaan de groei van privéberichten?

De wereld van de sociale media evolueert voortdurend, dat is een feit. De trend die momenteel de kop opsteekt is de toename van het gebruik van privéberichten. Deze zogenaamde DM's (Direct Messages) nemen de plaats in van de traditionele berichten op news feeds. Dit verandert niet alleen de manier waarop gebruikers met elkaar communiceren, maar heeft ook gevolgen voor uw socialemediastrategie.

Hoe is deze verandering te verklaren?

Privéberichten zijn voor veel gebruikers het favoriete communicatiemiddel geworden. Zij delen liever artikelen, Reels, maar ook vragen met hun inner circle dan deze openbaar te publiceren op hun news feed. Deze trend wordt met name verklaard door het risico van conflicten in verband met publicaties op sociale media, vooral rond gevoelige onderwerpen zoals politiek of actualiteit.

Gebruikers vermijden zo de geschillen en negatieve reacties die het gevolg kunnen zijn van hun publicaties. Kortom, gebruikers zijn op zoek naar kwalitatieve en veilige uitwisselingen.

Wat zijn de gevolgen van deze verandering?

Deze belangrijke evolutie heeft directe gevolgen voor de bedrijven en de gevoerde strategieën. Immers, hoewel gebruikers content blijven publiceren en genieten op sociale media, delen zij nu liever met hun vrienden via rechtstreekse berichten. Sociale media zijn nog steeds relevant in een marketingcampagne, maar bedrijven moeten opnieuw nadenken.

Het is immers in privéberichten dat nu alles gebeurt. Het is vooral in termen van engagement dat de verandering voelbaar zal zijn. Als mensen alles privé delen, hebben ze de neiging om minder te "liken" en commentaar te geven onder artikelen. De indicatoren worden nu veel vager en moeilijker te analyseren.

Tegenaanval van Facebook

De Meta-groep, die een migratie van gebruikers naar Messenger heeft gezien, vindt een manier om deze gedragsverandering tegen te gaan. Daarom zou Messenger binnenkort zijn grote terugkeer naar Facebook kunnen maken. Een simpele swipe naar links zou toegang geven tot de messenger zonder Facebook te verlaten. Daarnaast wil de Meta-groep nieuwe functies toevoegen zoals "Channels" op Instagram, wat een broadcast messenger zou zijn.

Het is essentieel om uw socialemediastrategie te herzien om op de huidige trend in te spelen. Weet dat Proximedia u kan helpen om terug te slaan. Contacteer ons voor meer informatie over onze diensten!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

20/09/2023
De komst van call-to-action-knoppen op LinkedIn
zal u helpen uw publieksbetrokkenheid te verbeteren
Lees meer
29/08/2023
Creëer kanalen op WhatsApp
om beter te communiceren met uw publiek
Lees meer
20/07/2023
Ouders zullen de content op Snapchat
kunnen controleren
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken