De terugkeer van Messenger op Facebook: binnenkort realiteit!
U droomt niet! De terugkeer van Messenger op Facebook zit eraan te komen! Het nieuws is inderdaad nogal verrassend. Vooral omdat de scheiding van Facebook en Messenger in twee aparte apps, nu al 7 jaar geleden, meer dan één gebruiker kwaad maakte. Gebruikers werden gedwongen een nieuwe app op hun smartphone te downloaden. Waarom wordt deze stap heroverwogen?
Veranderingen in de manier waarop sociale media worden gebruikt
Tom Alison, het hoofd van Facebook, verklaart deze ommekeer door de evolutie van het gebruik van apps van de Meta-groep. Hij meldt namelijk dat er 140 miljoen berichten worden verstuurd op deze platforms. Hij wees er ook op dat op Instagram ongeveer een miljard reels worden gedeeld via privéberichten. Ook op Facebook komt dit fenomeen steeds vaker voor. Het is zo dat mensen Messenger vaker gebruiken om content te delen én ook om te chatten. Mark Zuckerberg en Tom Alison komen dan ook tot dezelfde conclusie: mensen posten meer Stories en chatten op Messenger dan dat ze nieuws plaatsen op hun nieuwsfeed. Inderdaad, ondanks het feit dat de op Facebook en Instagram doorgebrachte tijd constant toeneemt, nemen creatie en engagement ondertussen af!
Gebruikers op Facebook houden
De terugkeer van Messenger op Facebook wordt dan overwogen. Bij Meta streven ze maar één ding na: het delen van content gemakkelijker maken en de vlucht van gebruikers voorkomen, die gedwongen worden om van de ene app naar de andere over te stappen. Dit zal het gemakkelijker maken om gebruikers te behouden, ook al zijn er al mogelijkheden om content te delen zonder Facebook te verlaten. Veel gebruikers hebben echter de gewoonte om een link te kopiëren en te plakken en te delen in Messenger om een gesprek te beginnen, waardoor ze gedwongen worden Facebook te verlaten.
Meer en meer investeren in kunstmatige intelligentie
Tom Alison benadrukte ook dat Facebook kunstmatige intelligentie verder wil ontwikkelen om gebruikers relevante reels aan te bevelen, maar ook groepen of specifieke content. Daarnaast wil hij dat het nieuwe makers van content onder de aandacht kan brengen. De Meta-groep gebruikt natuurlijk al automatische aanbevelingen om content voor te stellen, maar hoopt dit aspect de komende jaren nog verder te ontwikkelen.
Als gevolg daarvan wordt de terugkeer van Messenger op Facebook overwogen. Worden uw publicaties het slachtoffer van dit gebrek aan betrokkenheid? Niets is verloren! Blijf met Proximedia uw marketingstrategie ontwikkelen. Neem contact met ons op voor meer informatie over onze diensten.