Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

De terugkeer van Messenger op Facebook: binnenkort realiteit!

U droomt niet! De terugkeer van Messenger op Facebook zit eraan te komen! Het nieuws is inderdaad nogal verrassend. Vooral omdat de scheiding van Facebook en Messenger in twee aparte apps, nu al 7 jaar geleden, meer dan één gebruiker kwaad maakte. Gebruikers werden gedwongen een nieuwe app op hun smartphone te downloaden. Waarom wordt deze stap heroverwogen?

Retour de Messenger sur FacebookVeranderingen in de manier waarop sociale media worden gebruikt

Tom Alison, het hoofd van Facebook, verklaart deze ommekeer door de evolutie van het gebruik van apps van de Meta-groep. Hij meldt namelijk dat er 140 miljoen berichten worden verstuurd op deze platforms. Hij wees er ook op dat op Instagram ongeveer een miljard reels worden gedeeld via privéberichten. Ook op Facebook komt dit fenomeen steeds vaker voor. Het is zo dat mensen Messenger vaker gebruiken om content te delen én ook om te chatten. Mark Zuckerberg en Tom Alison komen dan ook tot dezelfde conclusie: mensen posten meer Stories en chatten op Messenger dan dat ze nieuws plaatsen op hun nieuwsfeed. Inderdaad, ondanks het feit dat de op Facebook en Instagram doorgebrachte tijd constant toeneemt, nemen creatie en engagement ondertussen af!

Gebruikers op Facebook houden

De terugkeer van Messenger op Facebook wordt dan overwogen. Bij Meta streven ze maar één ding na: het delen van content gemakkelijker maken en de vlucht van gebruikers voorkomen, die gedwongen worden om van de ene app naar de andere over te stappen. Dit zal het gemakkelijker maken om gebruikers te behouden, ook al zijn er al mogelijkheden om content te delen zonder Facebook te verlaten. Veel gebruikers hebben echter de gewoonte om een link te kopiëren en te plakken en te delen in Messenger om een gesprek te beginnen, waardoor ze gedwongen worden Facebook te verlaten.

Meer en meer investeren in kunstmatige intelligentie

Tom Alison benadrukte ook dat Facebook kunstmatige intelligentie verder wil ontwikkelen om gebruikers relevante reels aan te bevelen, maar ook groepen of specifieke content. Daarnaast wil hij dat het nieuwe makers van content onder de aandacht kan brengen. De Meta-groep gebruikt natuurlijk al automatische aanbevelingen om content voor te stellen, maar hoopt dit aspect de komende jaren nog verder te ontwikkelen.

Als gevolg daarvan wordt de terugkeer van Messenger op Facebook overwogen. Worden uw publicaties het slachtoffer van dit gebrek aan betrokkenheid? Niets is verloren! Blijf met Proximedia uw marketingstrategie ontwikkelen. Neem contact met ons op voor meer informatie over onze diensten.

Proximedia sur Facebook



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

20/09/2023
De komst van call-to-action-knoppen op LinkedIn
zal u helpen uw publieksbetrokkenheid te verbeteren
Lees meer
29/08/2023
Creëer kanalen op WhatsApp
om beter te communiceren met uw publiek
Lees meer
20/07/2023
Ouders zullen de content op Snapchat
kunnen controleren
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken