Verbeteren hashtags de visibiliteit van mijn LinkedIn-posts?
Wat is er frustrerender dan een “post” te schrijven en uw publiek niet te bereiken? Laat het u niet meer ontglippen en leer hoe u de resultaten van uw werk kunt maximaliseren. Wist u dat hashtags de visibiliteit van uw LinkedIn-posts kunnen verbeteren? U hoeft alleen maar bepaalde regels te volgen om het effect ervan aanzienlijk te vergroten. Maar voordat u ook maar iets post, moet u eerst controleren of uw profiel up-to-date en aantrekkelijk is. Om LinkedIn onder de knie te krijgen, is het goed om blunders te vermijden: ontdek dan ook de 6 fouten die u niet mag maken!
Hoe kiest u uw hashtags?
Allereerst is het van cruciaal belang om te leren hoe u uw hashtags goed kiest. Vergeet niet om woorden te kiezen die gerelateerd zijn aan uw content en plaats ze bij voorkeur op het einde van uw content. Weet u niet zeker welke hashtag u moet kiezen? Moet u bijvoorbeeld "digitalmarketing" of "webmarketing" gebruiken? Om de populariteit van een hashtag te controleren, is er niets eenvoudigers! Ga naar de zoekbalk, typ "#digitalmarketing" en u zult het aantal followers hiervoor zien.
U ziet meteen dat de hashtag die wint inderdaad #digitalmarketing is met meer dan 419.000 volgers tegenover de 15.000 volgers van webmarketing.
In dit geval is de keuze snel gemaakt welke van de twee tags u de voorkeur moet geven. U kunt natuurlijk ook voor een hashtag gaan als u een bedrijf of individu bent met een grote community die de neiging heeft om vaak met elkaar te communiceren. Idealiter wilt u een "catchy" hashtag vinden die gemakkelijk te onthouden is en waarmee uw publiek zich de hashtag ook eigen kan maken. Bijvoorbeeld: "My20dayschallenge", "Mycommunicationsecret", enz. Vergeet niet te controleren of uw hashtag inderdaad uniek is en of u geen al bestaande overneemt. Houd in gedachten dat te veel hashtags de hashtag om zeep helpen, houd het bij drie, vier relevante hashtags.
Wat is de impact van hashtags op mijn visibiliteit?
Een onderzoek van het Social Media Lab heeft zich over deze kwestie gebogen. Het antwoord is duidelijk: hashtags verhogen de visibiliteit van posts aanzienlijk. Uit het onderzoek blijkt bijvoorbeeld dat een individuele pagina die gebruikmaakt van hashtags, meer views krijgt. Gemiddeld 106,25 views, tegenover 86 zonder hashtags. Als het gaat om bedrijven/merken, volgen ze dezelfde trend. Zonder hashtags haalt het percentage views 61,45%. Dat is 84,85% als de publicatie vergezeld wordt van hashtags!
Verbeteren hashtags de visibiliteit van mijn LinkedIn-posts? Het antwoord is zeker "Ja"! Nu is het aan u om uw publiek te overtuigen en het volledige potentieel van uw posts te benutten! Wilt u een handje geholpen worden met de verwijzing naar uw activiteiten? Neem contact op met Proximedia en zijn team van professionals. Wij staan klaar om al uw digitale doelstellingen te bereiken.