LinkedIn Hoe personaliseer ik mijn profiel?
LinkedIn is een onmisbare tool geworden voor elke professional. Het is tegenwoordig dus essentieel om op dit platform aanwezig te zijn, of u nu een zelfstandige, werknemer, baas of student bent of zelfs als u op zoek bent naar een baan.
Hieronder vindt u hoe u uw LinkedIn-profiel in 7 stappen kunt personaliseren.
1) Profielfoto
Het gebruik van een profielfoto zal u helpen om de aandacht te trekken. Die moet wel professioneel zijn.
Vergeet dus foto's met vrienden en andere frivoliteiten die beter privé blijven.
2) Coverfoto
Bovenaan uw profielpagina heeft u een lege ruimte. U kunt deze eenvoudig vervangen door een foto van 1584 x 396 pixels. Ze kan uw merk, uw product of uw expertise vertegenwoordigen.
Elke publicatie is een gelegenheid om een tipje van de sluier op te lichten over uw persoonlijkheid.
3) Beroepsomschrijving in uw profiel
Dit is het eerste wat u ziet onder uw naam. Het is een tekst van maximaal 120 tekens. Die moet dus duidelijk zijn. Ze moet u en uw diensten of expertise beschrijven. Vergeet niet om catchy te zijn.
4) Contactgegevens
Naast uw contactgegevens geeft LinkedIn u de mogelijkheid om de contactgegevens van uw bedrijf of, eenvoudigweg, uw bedrijfssector toe te voegen.
Als u een website heeft, kunt u ook de URL aan uw profiel toevoegen. Voor ontwerpers, fotografen en anderen is dit een uitgelezen kans om een link te leggen naar uw eerdere realisaties.
5) Werkervaring
Dit is dé kans om uit te leggen waar uw expertise vandaan komt. Al uw vorige opdrachten moeten hier te zien zijn.
Een online CV is zeer nuttig. Ze zal bedrijven toelaten om meer te weten te komen over u en uw achtergrond.
Een nuttige manier voor hen om uw huidige vaardigheden te ontdekken. Er is een tabblad beschikbaar zodat u al uw vaardigheden kunt toevoegen.
6) Opleidingen
U kunt een lijst maken van alle scholen waar u hebt gestudeerd. Net als bij punt vijf kunt u hiermee uw academische prestaties benadrukken.
7) Schriftelijke aanbevelingen
Klanten, werkgevers of collega's kunnen u aanbevelingen sturen. Dat kan in twee verschillende vormen: het in de verf zetten van bepaalde vaardigheden en/of een getuigenis. Ze geven gewicht en geloofwaardigheid aan uw profiel.
Hoe meer tijd u besteedt aan het verfijnen van uw profiel, hoe persoonlijker het zal zijn. Vandaag de dag besteden veel werkgevers speciale aandacht aan LinkedIn. Uw profiel moet een goede weergave zijn van u en zoveel mogelijk details bevatten. U kunt ons profiel als voorbeeld gebruiken: Proximedia België