Onmisbare tips voor uwsociale media
Uw communicatie beheren is geen sinecure en vraagt een voortdurende bijsturing. Het is soms gemakkelijk om de weg kwijt te raken en de basis te vergeten. Daarom heeft Choblab (een communicatiegeneralist) besloten een belangrijke samenvatting aan te bieden met onmisbare tips voor uw sociale media.
Hashtags
Hashtags moeten spaarzaam worden gebruikt: te veel hashtags doden de hashtag. Vermijd dat het op spam lijkt voor uw fans. Houd het bij vier, vijf geschikte trefwoorden in plaats van een tiental. Om uw boodschap intact te houden, moet u ervoor zorgen dat u die niet verwatert door hashtags aan de inhoud toe te voegen. Spaar uw hashtags voor het einde van de post. Vergeet niet het begin van elk woord in hoofdletters te zetten om de boodschap begrijpelijk en voor iedereen leesbaar te houden.
Taalgebruik
Hou het zo eenvoudig mogelijk, vermijd omslachtige formuleringen en vakjargon. Pas uw discours aan aan uw publiek. Wees natuurlijk, gebruik korte zinnen en relevante sleutelwoorden. Het doel is om tot de kern te gaan door uw publiek mee te pakken. Een discours dat te commercieel en berekend is, zal u omzet en de steun van het publiek doen verliezen.
Emoji’s
Net als hashtags zijn ze het gebruiken waard, maar bescheiden en met mate. Het is mogelijk om de betekenis te bekijken op de Wikipedia van emoji's: emojipedia. Elke emoji heeft zijn eigen verklaring en geschiedenis en dit zal u behoeden voor inschattingsfouten. Het is ook beter om deze niet als een opsommingsteken te gebruiken. Hou het ook bij de "gele" versie van de emoji's, tenzij uw inhoud een andere kleur vereist of verband houdt met sociale, politieke, seksuele of zelfs ecologische beweringen.
Unicode en ASCII
Blijf het standaardlettertype gebruiken, in plaats van externe tools te gebruiken waarmee u het lettertype kunt wijzigen. Probeer ook niet om afbeeldingen te ontwerpen op basis van letters en symbolen (ASCII). Dit getuigt niet van een professioneel imago en kan ertoe leiden dat u volgers verliest.
Afbeeldingen
Wat afbeeldingen betreft, is het altijd zinvol een alternatieve tekst te schrijven voor het geval deze om diverse redenen niet kunnen worden weergegeven (slechte verbinding, onleesbaar beeldformaat, enz.). Bovendien kunnen slechtzienden zich met behulp hiervan een duidelijk beeld vormen van wat de afbeelding voorstelt. Uw content is zowel beter gerefereerd als meer inclusief. Het is aan te bevelen geen tekst in de afbeelding zelf op te nemen. Het heeft geen zin om uw beeld te overladen met informatie.
Video en audio
De meeste video's op sociale media worden zonder geluid bekeken! Reden te meer om een ondertitelde versie en een beschrijving te voorzien. Deze zullen ook uw SEO verbeteren. Pas geen fotoalbum-effect toe op uw video, u riskeert dat de leesbaarheid verloren gaat. Ten slotte kunt u YouTube gebruiken om ondertitels te genereren. Eenmaal klaar kunt u het .srt-bestand ophalen, dat net zo nuttig zal zijn voor uw SEO.
Deze onmisbare tips voor uw sociale media moeten u helpen een verbetering te zien. Weet u niet waar u moet beginnen? U kunt contact opnemen met ons team van professionals! Wij staan paraat om u te helpen al uw projecten te verwezenlijken.