TikTok
het groentje wordt een stevig concurrent

De kleine TikTok stijgt momenteel op de sociale netwerkranking. Hoe heeft deze jonge Chinese app zich kunnen meten met de grootste, zoals Facebook en Instagram?

TikTok: het groentje wordt een stevig concurrent

Instagram - dat tot nu toe op zijn lauweren heeft gerust aangezien het de onbetwiste kampioen van de sociale netwerken was - moet nu weer gaan trainen. Iemand anders begeert de titel, een jong Chinees groentje, TikTok. In de ring zal het gevecht intens zijn! DING!

Presentatie van de jonge vechter

In de rechterhoek TikTok, dat natuurlijk de rookie van het gevecht is met zijn vier jaar ervaring. Dat is niet veel vergeleken met de tien jaar van Instagram of de zestien jaar Facebook. Maar zijn palmares is indrukwekkend met anderhalf miljard downloads.

Dat maakt hem een sterke concurrent. In feite is TikTok een app waarmee gebruikers zichzelf kunnen filmen en playback- of choreografische video's kunnen maken ondersteund door een zeer ruime muziekkeuze. Genoeg om de concurrentie tegen het canvas te meppen!

De eerste concurrent gaat tegen de grond

Slechts een jaar na zijn lancering, slikt het letterlijk zijn grootste tegenstander, Musical.ly, op. De techniek van deze app is gebaseerd op precies hetzelfde principe als TikTok. De jonge uitdager, onder de hoede van de Chinese reus ByteDance, besloot in november 2017 bijna een miljard dollar uit te geven om zijn concurrent, die 13 miljoen video's per dag aanbood, uit te kopen.

Dit cijfer lijkt misschien enorm, maar het aantal kijkers van de video's ligt nog hoger. De app stelt gebruikers ook in staat om de video’s te liken of te becommentariëren, waardoor echte influencers – vaak minderjarigen –ontstaan, die gevolgd worden door miljoenen mensen. Rechtse directe! Uppercut! Auw, dat doet pijn!

Facebook stelt een nieuwe strijder voor het gevecht aan te gaan

In de linkerhoek, Lasso. Hij wordt verondersteld in de ring te komen tegen TikTok. Facebook, zijn trainer, hoopt op een knock-out. Op dit moment is de app alleen beschikbaar in de VS op IOS en Android.

Het principe is precies hetzelfde als dat van TikTok: maak video's van vijftien seconden in verticaal formaat. Om meer te weten te komen over de nieuwe Facebook-puppy: ontdek de stamboom van het beestje!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

27/07/2020
Carrousel:
de geheimen van het succes
Lees meer
16/07/2020
Vergelijking van de twee messaging-systemen
gelinkt aan Facebook
Lees meer
15/07/2020
De vereniging van
twee giganten
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site