Perfectioneren van uw sociale-mediastrategievoor Kerstmis
De eindejaarsfeesten naderen, met alle gezondheidsmaatregelen die we kennen. De onzekerheid voor bedrijven blijft bestaan en daarom zullen de meeste eindejaarskoopjes dit jaar online worden gedaan. Waarop wacht u om uw sociale-mediastrategie te verfijnen?
Zet uw merk in de kerstkleuren
Het is een trend die vrij goed werkt bij de klanten. Dankzij thematische zakjes, speciale verpakkingen, feestelijke decoraties en andere producten in kerstkleuren, waarderen uw klanten uw inspanningen en zullen ze hun plezier niet laten vergallen. Op deze manier doorbreekt u de eentonige routine van de afgelopen maanden. Een eenvoudige manier om een glimlach op ieders gezicht te toveren in deze moeilijke periode.
Publiceer informatie die te maken heeft met Kerstmis
Het promoten van uw merk is goed, maar af en toe wat afstand nemen kan in uw voordeel werken. Profiteer van deze periode om kerstgerelateerd nieuws te publiceren: uw beste koekjesrecepten, tips voor cadeauverpakkingen, tutorials over het maken van kaarsen in feestkleuren, versieringsideeën voor de kerstboom, enz. Zo bouwt u wat meer vertrouwen op bij uw klanten.
Beloon uw fans
U moet dankbaar zijn voor de trouw van uw klanten, vooral in deze periode. Bied bonnen, kortingen, geschenken aan om uw dankbaarheid te tonen. Waarom organiseert u geen grote wedstrijd voor Kerstmis? De perfecte gelegenheid om uw interactie met hen te vergroten en uw engagement een boost te geven. Maak een specifieke hashtag die door zoveel mogelijk mensen wordt gebruikt.
Voeg een aftelklok toe aan uw Google Ads-advertenties
Wist u dat het mogelijk is om een aftelklok op te nemen in de Google Ads-opties? Op deze manier weten gebruikers wanneer uw superpromo eindigt. Een goede manier om hun intenties om te zetten in een koopactie, want de tijd is beperkt.
Gebruik story’s
Story’s zijn overal, op Facebook, Instagram, Snapchat en zelfs op Linkedin! Maak van de gelegenheid gebruik om zoveel mogelijk artikelen te promoten. Veel aankopen gebeuren door story’s en deze kunnen gemakkelijk worden gedeeld door de ene gebruiker met de andere.
Reageer op kritiek
Laat een slechte beoordeling of een eenvoudige technische fout uw reputatie niet schaden. Neem de tijd om te reageren op kritiek, begeleid de persoon door het proces en vind een oplossing, indien mogelijk. Er is niets erger dan slechte reclame bij Kerstmis.
Het definiëren van een sociale-mediastrategie voor Kerstmis is essentieel om deze periode vol verwachtingen goed door te komen. Wacht niet te lang om te reageren. Hulp nodig? Neem contact op met ons team van professionals die u graag helpen bij uw activiteiten.