Wat posten op sociale media?
U staat aan het hoofd van een bedrijf, een zaak of een merk en u wilt interactie met uw publiek? Het is hoog tijd om sociale media verstandig te gebruiken en de meest geschikte content voor uw behoeften te vinden. Maar wat dan te publiceren op sociale media?
Adembenemend werk
In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, is het omgaan met sociale media een dagelijkse bezigheid die veel betrokkenheid vraagt. Het beheersen van uw communicatie is uiterst delicaat en vereist de aanpassing van uw boodschap aan de verschillende doelgroepen waarmee u te maken krijgt. Het is dan ook volstrekt onlogisch te denken dat een bericht op Instagram dezelfde toon zal hebben als een bericht op LinkedIn.
Elk sociaal netwerk stemt overeen met een type persoon. De verwachtingen zijn dan ook verschillend en verdienen enig analytisch werk om te weten wat te posten. Terwijl Instagram eerder visueler wil zijn, zal LinkedIn zichzelf als professioneler zien, TikTok daarentegen zal de voorkeur geven aan een mix van muziek en beelden, enz. U aanpassen is de sleutel tot een goede communicatie die alle doelgroepen aanspreekt van de verschillende platforms waarop u aanwezig bent.
Denken zoals uw doelgroep
U moet leren uw publiek te definiëren, hen te begrijpen, te weten wat hun interesses, hun verwachtingen en hun gewoonten zijn. Aarzel niet om gebruik te maken van statistische analysetools, zoals Google Analytics, die u waardevolle adviezen zullen geven over uw publiek.
Van daaruit heeft u alle kansen om het sociaaleconomische profiel te bepalen dat het dichtst bij uw fan staat. Vanaf dan zal het gemakkelijker zijn om te bepalen tot wie u zich moet richten.
Originaliteit, zonder overdrijven
Originaliteit en exclusiviteit van de content is een aandachtspunt om uw publiek en de interactie te zien toenemen. U kunt humor gebruiken, maar zorg ervoor dat u niet van uw redactionele lijn afwijkt.
Als u een serieus merk bent, overdrijf dan niet met content die u in diskrediet kan brengen. Coherentie is het sleutelwoord in uw communicatie. Als u een restaurant hebt, publiceer dan video's met recepten, leuke tutorials of informatie over dat onderwerp.
Als u instrumenten verkoopt, post dan fragmenten van concerten, originele instrumenten, tutorials om thuis instrumenten te maken, enz. U moet uw focus verbreden, zonder van uw hoofdonderwerp af te dwalen om een zekere geloofwaardigheid te behouden. Houd deze waardevolle tips in gedachten voordat u post op sociale media en u zult uw publiek zien toenemen.
Onderscheid maken tussen de netwerken, uw doelgroep kennen en origineel zijn, dat zijn de drie belangrijkste stappen om de interactie met uw fans te vergroten.
Zoekt u ondersteuning voor uw volgende publicaties? Neem contact op met ons team van experts gespecialiseerd in onlinecommunicatie.