Twee YouTube- en Instagram-functiestot uw dienst
Om effectieve marketingstrategieën te ontwikkelen, moet u altijd op de hoogte zijn van de laatste trends. En dit geldt nog meer als het gaat om de digitale wereld, waarin alles voortdurend verandert. U heeft geen tijd om de gespecialiseerde sites af te speuren naar de nieuwste tools of ontdekkingen, die uw dagelijkse werk kunnen vergemakkelijken. Geen probleem, daar zijn wij voor. Hier zijn alvast twee tools die u zullen helpen:
1. Delen op Instagram
Instagram is een zeer populair netwerk, vooral bij de jongeren. Het zou dus een slecht signaal zijn om het te verwaarlozen.
U moet uw community op sociale media onderhouden. In deze context is het delen van uw voorkeuren of tips interessant. Voel u vrij om deze functie te gebruiken op Instagram. Hoe werkt het? Tot voor kort moest u hiervoor een screenshot of een externe app gebruiken.
Vandaag de dag gebeurt alles op het platform in enkele kliks. Onder de foto of video die u interesseert, bevindt zich een klein gestreept pijltje. Klik hierop en u zult de post kunnen delen in uw story of met uw goede vrienden.
2. Aan de slag met YouTube
Het is gloednieuw en heet van de naald, YouTube heeft net de bètaversie van YouTube Video Builder gelanceerd. Dit is een tool waarmee u met een paar kliks reclamefilmpjes kunt maken. U beschikt over een canvas, u vult de vakken met tekst door het kiezen van een lettertype en een kleur, u selecteert foto's en YouTube biedt u een muziekbibliotheek aan. Alles is heel eenvoudig en u heeft al snel een filmpje van 6 tot 15 seconden. Om deze tool te gebruiken, moet u zich registreren.
Het is ook handig als u Engels spreekt, aangezien Google Video Builder nog niet beschikbaar is in het Nederlands. Natuurlijk kan een dergelijke tool zeer nuttig zijn voor bepaalde bedrijven en voor eenmalige projecten. Maar ze kent ook zijn limieten.
Het canvas stelt u in staat om snel tot aanvaardbare resultaten te komen, maar beperkt u ook. Als u niet over de nodige vaardigheden beschikt om het maken van video's onder de knie te krijgen, kan het nuttig zijn professionals in te schakelen om een bevredigend resultaat te bekomen.
Dit zijn twee tools die u kunnen helpen. We blijven het nieuws en de evolutie van de digitale wereld voor u volgen. Als u vragen heeft over dit artikel of als u zich afvraagt hoe het zit met andere aspecten van de digitale marketing, neem dan contact op met ons team van professionals.