De tool Live Rooms van Instagram
moet concurreren met Clubhouse

Bij sociale media denken we vooral aan visuele media zoals foto's of video’s, maar het Clubhouse-platform heeft voor een andere aanpak gekozen door zich te concentreren op audioconferenties.

De andere netwerken moesten reageren en dus werd Live Rooms van Instagram bedacht om te concurreren met Clubhouse.

Steeds aantrekkelijker

Live Rooms, al in maart gelanceerd, maakt het mogelijk dat maximaal vier gebruikers tegelijkertijd contact met elkaar kunnen opnemen. Zij kunnen dan kiezen om hun camera of microfoon te activeren. Instagram is echter in de eerste plaats een visueel platform, dus het is zeer onwaarschijnlijk dat makers van content die niet zullen gebruiken.

Deze "rooms" kunnen door volgers en surfers worden bekeken. Zij kunnen echter alleen via chat communiceren en niet via audio, om een monumentale kakofonie te voorkomen!

Andere sociale media volgen de trend

LinkedIn, Discord en Facebook hebben ook het door Clubhouse opgedrongen spel meegespeeld. De Hotline-functie van Facebook is een manier om de interactie tussen een maker van content en zijn fans te versterken. De laatsten kunnen immers vragen stellen en naar de antwoorden van de eersten luisteren.

Video als drager van sociale banden

De lockdown heeft de consumptie van video’s doen toenemen, net als de behoefte aan sociale contacten met onze dierbaren. Er zijn veel platforms ontstaan om in contact te blijven met onze vrienden, collega's of familie, initiatieven zijn tot ontwikkeling gekomen, nieuwe mogelijkheden zijn ontstaan.

Of het nu gaat om streaming software, korte humoristische of commerciële video's, Skype-feestjes voor maximaal 100 personen of opties om de toegankelijkheid van video voor iedereen te verbeteren, video staat al sinds 2020 centraal in onze interacties. Hoewel Live Rooms van Instagram er is om Clubhouse te counteren, bestaat er geen twijfel over dat de twee platforms zich richten op verschillende doelgroepen die de best mogelijke ervaring willen bieden.

Wilt u de gebruikservaring naar de top brengen voor uw klanten? Het is tijd om contact op te nemen met Proximedia en zijn team van professionals. Zij zullen naar u luisteren en zich richten op het oplossen van uw problemen, en zij zullen trachten u te begeleiden en te steunen bij uw dromen en doelstellingen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

09/08/2021
Onmisbare tips voor uw
sociale media
Lees meer
07/07/2021
Wat moet ik publiceren
op LinkedIn?
Lees meer
30/06/2021
Hoe integreert u uw omslagfoto op Facebook
in uw profielfoto?
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site