Facebook-opleiding 5 interessante diensten !
Facebook is tegenwoordig een must voor iedereen die een digitale marketingstrategie wil ontwikkelen. Het is het meest verspreide sociale netwerk ter wereld, en het reikt ook een reeks tools aan die erg nuttig kunnen zijn.
Wij adviseren dan ook om een bedrijfspagina aan te maken. Zo beschik je niet alleen over een interessante informatiebron maar creëer je ook mogelijkheden om reclamecampagnes te voeren. In een Facebook-opleiding leer je omgaan met dit platform.
Facebook-opleiding: de 5 grote troeven van een pagina
1. De zichtbaarheid van je bedrijf vergroten
Met meer dan twee miljard gebruikers ter wereld is Facebook uitgegroeid tot een instrument waar je niet omheen kunt. Je kunt je publiek aanzienlijk uitbreiden door een pagina te creëren in je eigen naam of in naam van je bedrijf. Je kunt bijna niet zonder.
Facebook is ook een bron van inspiratie. Je kunt er de communicatie van je concurrenten in de gaten houten.
2. Een gemeenschap creëren en ze in stand houden
Facebook is een sociaal netwerk. Het stelt je in staat om een gemeenschap rond je bedrijf te creëren die klanten en partners samenbrengt rond de waarden waar jij voor staat.
Wanneer de gemeenschap eenmaal gevormd is, moet je ze natuurlijk ook in stand houden. Met creatieve en originele inhoud versterk je de banden tussen jou en je vrienden. In die zin is het belangrijk om te reageren op opmerkingen en berichten die op je pagina worden geplaatst.
3. Gegevens over je klanten vergaren
Facebook is een onuitputtelijke bron van informatie. Dit platform reikt je tools op maat aan. Bekijk bijvoorbeeld de gegevens van Facebook Insights en stem je communicatiebeleid af op de resultaten. Deze tool biedt je ook heel wat informatie over je ‘vrienden’: geslacht, leeftijd, waar ze wonen, …
Je kunt ook een persoonlijke database aanmaken door je Facebook-volgers te vragen om je contactinformatie te geven of door wedstrijden te organiseren. Je verrijkt er je kennis over je klanten mee.
4. Een doelgerichte reclamecampagne opzetten
Naast Facebook Insights biedt het platform heel wat tools voor doelgerichte campagnes. Zo wordt het makkelijk om te bepalen wie je voor je hebt op basis van zijn woonplaats, sociologische gegevens of interesses.
Door doelgerichter te communiceren, communiceer je ook beter.
5. Verkeer op je website genereren
Facebook kan ook erg nuttig zijn om het verkeer op je website snel te verhogen. Voel je vrij om je ‘vrienden’ te vragen om te klikken. Vanzelfsprekend moet je dan wel originele en interessante inhoud aanbieden. Je wilt een internetgebruiker aan wie je uitdrukkelijk hebt voorgesteld om je website te bezoeken immers niet teleurstellen.
Ook hier biedt Facebook hulp aan via Facebook Ads, met advertenties die de gebruiker doorverwijzen naar je website.
Facebook-opleidingen om nog een stap verder te gaan!
Het is duidelijk: Facebook en de tools die het aanreikt zijn onontbeerlijk geworden om een bedrijf meer zichtbaarheid te geven. Heb je nog vragen over dit onderwerp, dan kun je terecht bij ons team van professionals of je kunt ook deelnemen aan een van onze opleidingen voor sociale netwerken. Eén maandag per maand organiseren we een Facebook-opleiding.