Instagram Hoe wordt u de Top Chef?
Instagram: wie wordt de Top Chef?
Hoe maakt u een goede publicatie voor op Instagram? Dat is een goede vraag! Onze Top Chef levert u de sleutels tot succes!
Een publicatie op Instagram is net als een recept, u moet over goede ingrediënten beschikken, maar ook een juiste benadering hanteren. Wanneer het recept klaar is, moet uw publicatie hetzelfde effect bereiken als een culinaire orgasme!
Hier volgen enkele tips zodat u de Paul Bocuse van de Instagram-publicatie kunt worden.
Tip 1: Zorg voor een foto die piekfijn in orde is
Laten we onze kokmuts opzetten; de afbeelding van uw publicatie is het hoofdelement van uw gerecht.
De smaak van uw post zal afhangen van de manier waarop deze wordt gevaloriseerd. Daarom is het essentieel dat uw foto zo mooi mogelijk is. Kies voor eentje die het best overeenkomt met wat u wilt overbrengen. Herhaal zo nodig tot het u gelukt is. Besteed extra aandacht aan licht, helderheid en aan hetgeen u naar voren wilt brengen. Omdat een gerecht niet zonder kruiden kan, kan uw instagramfoto niet zonder filters. De app heeft ook veel bijwerkopties voorzien, waaronder het filter dat u toelaat om met bepaalde kleureffecten te spelen. Maar daar blijft het niet bij! Door naar de bewerkingen te gaan, is het eveneens mogelijk om geavanceerdere wijzigingen door te voeren. Het is trouwens het enige sociale netwerk dat u toelaat zoveel veranderingen aan te brengen!
Tip 2: Het onderschrift als bijgerecht
Vlees zonder bijgerecht? Totaal ondenkbaar! Waarom zou u dan een foto zonder onderschrift bedenken?
Ook al is Instagram gebaseerd op het visuele, moet het onderschrift niet onderschat worden. Een foto zonder onderschrift publiceren is net als een biefstuk zonder frieten serveren. EERDER ONVOORSTELBAAR, niet? De tekst die uw foto begeleidt, laat u toe om inzicht te scheppen in de context en deze te benadrukken. Laten we hier verwijzen naar het devies van Franse tijdschrift Paris Match “Het gewicht van de woorden, de schok van de foto’s”!
Tip 3: met een #slaatje
Het einde van ons recept nadert, alsmede de bereiding van onze toekomstige publicatie.
Naast het volgen van accounts is het nu eveneens mogelijk om op Instagram de verschillende hashtags te volgen. Dan kan u ze even goed gebruiken. Serveer dus uw hoofdgerecht met een #slaatje. Pas hetzelfde principe toe bij uw publicatie. Het gebruik van hashtags zal u een grotere publieke aandacht opleveren maar u moet natuurlijk niet mee overdrijven. De bedoeling is niet om uw volgers te overspoelen. Wanneer u een # gebruikt, worden alle woorden aan elkaar geschreven. Voorbeeld: #Instagram #publicatie #topchef #besterestaurant!
Tip 4: En dan nu the final touch, de locatie!
Tot slot, de touch van de chef, de locatie waar de foto werd genomen. Indien het een bekende plaats is, kan het u extra zichtbaarheid opleveren. Onthoud tevens dat het mogelijk is om een overzicht te krijgen van alle publicaties die op deze plaats gemaakt werden.
Tip 5: Instagram restaurant
Denkt u echt dat topchefs al hun recepten zelf uitvinden? Nee!
Om inspiratie op te doen, aarzel niet om andere accounts te raadplegen. Wees voorzichtig, het doel is om u te inspireren. Voorkom plagiaat! Bedenk uw eigen stijl! Lees de commentaren, het kan u toelaten om sommige tekorten te identificeren die u misschien niet zag.
Nu hoeft u enkel nog uw publicatie te serveren. U zult snel ontdekken of uw recept bevalt, dankzij de "Likes" en/of commentaren die uw followers kunnen achterlaten. Smakelijk eten!
Voor meer informatie over Instagram, raadpleeg Instagram: hoe maak u een account aan?