Hoe zorg ik voor een geslaagde LinkedIn-foto?
Hoe wekt u vertrouwen bij uw klanten, bouwt u geloofwaardigheid op en wekt u sympathie op op het voorkeursnetwerk voor professionals? Met onze tips zult u in staat zijn om succes te hebben met uw LinkedIn-foto en u te onderscheiden van de concurrentie. Volg onze gids!
Recente foto's
Als u overweegt oude foto's te hergebruiken, vergeet het maar! Het ideaal is om uzelf van uw beste kant te laten zien. Dit is een gelegenheid om herhaaldelijk foto's te nemen en ze vaak te veranderen. U laat niet alleen zien dat u om uw imago geeft, maar u heeft ook een extra gelegenheid om met uw netwerk te interageren en te converseren.
Glimlach om de foto op te fleuren
Wat is een betere manier om sympathie en vertrouwen op te wekken dan met een mooie glimlach voor de camera? Vermijd een gespannen of geforceerde glimlach. Wees natuurlijk! Laat uw professionele connecties zien dat u empathisch bent en goed in uw vel zit.
Macht van de blik
U moet een sterke band met uw contacten opbouwen. Een blik kan veel zeggen, soms zelfs meer dan woorden. Richt u op de lens en laat zien dat u vertrouwen hebt. Vermijd foto's die van opzij, in profiel of met een schichtige blik genomen zijn. Dit helpt niet om uw deskundigheid te versterken en wekt geen vertrouwen op.
Wees uzelf
Hoe moet u zich kleden voor een LinkedIn-foto? Ons beste advies is: wees uzelf! Niet gewend om een pak en een das te dragen? Draag er geen! Wees natuurlijk, maar daag ook niet op in een T-shirt. Denk eraan, dit is geen Facebook of Instagram. LinkedIn is er in de eerste plaats voor professionals. Daarom moet u het professioneel houden.
Kijk vooruit
Uw foto moet een strakke kadrage hebben met enkel de bovenkant van uw lichaam en het gezicht. Het is niet gepast om een foto van het hele lichaam te nemen, laat staan een selfie! Om professioneel te blijven, kunt u een foto waarop u omringd bent door andere mensen beter niet bijknippen.
Uw foto analyseren
Bent u niet zeker van de kwaliteit van uw foto? Er is een handige gratis tool waarmee u uw LinkedIn-foto kunt analyseren. Het enige wat u hoeft te doen is naar Snappr te gaan. U moet verbinding maken met LinkedIn, zodat het de verschillende aspecten van uw foto kan beoordelen.
De tool analyseert uw gezicht, de compositie van het beeld, maar ook de technische kenmerken van het beeld.
U kent alle geheimen om succes te hebben met uw Linkedin-foto. Bij Proximedia zijn wij leiders op de Europese markt van internetdiensten. Van websites maken tot socialemediastrategie, ons team van deskundigen staat klaar om u te helpen uw dromen waar te maken. Interesse? Sluit u bij ons aan op Linkedin of neem nu contact met ons op om over uw project te vertellen!