49% van de Facebook-werknemers zijn wantrouwigtegenover hun bedrijf
Het is gebruikelijk dat Facebook interne enquêtes uitvoert om te weten te komen hoe het personeel zich voelt. De meest recente, van oktober 2020, is niet de meest positieve, heeft de site buzzfeednews bericht. Ze heeft bezorgdheden over het personeelsbeheer naar voren gebracht.
51% van de werknemers vindt dat Facebook geen positieve invloed heeft op de wereld
Meer dan 49.000 Facebook-medewerkers vulden de interne enquête in en de resultaten zijn overweldigend. Slechts 51% van hen gelooft dat hun bedrijf een positieve invloed heeft op de wereld om hen heen. Dat was in mei van dit jaar nog 76% en meer dan 60% vorig jaar. Wat is er dan gebeurd? Een Facebook-medewerker heeft verklaard dat de indrukwekkende stijging in mei te wijten was aan de manier waarop het bedrijf reageerde op de strijd tegen het coronavirus, door acties te ondernemen die het personeel verwachtte.
Wantrouwen in verband met de Amerikaanse presidentscampagne
Het personeel was fel gekant tegen de verspreiding van haatberichten en fake news dat op het sociale netwerk circuleert. Na de chaos van de Amerikaanse presidentsverkiezingen in 2016 moest Facebook reageren om niet dezelfde fouten te maken. Dat is een van de redenen waarom bannerberichten die de feiten uit de doeken doen onder de posts van Donald Trump zijn geplaatst. Vooral wanneer Trump de verkiezing omschreef als gemanipuleerd, vroeg om de telling te stoppen of beweerde te hebben gewonnen voor het einde van de telling van de stemmen.
Beperking van de meningsuiting
Via deze enquête hebben de medewerkers ook hun afkeuring uitgesproken over de instructies die ze intern hebben gekregen. Ze konden informatie posten over de overwinning van hun favoriete kamp, maar mochten in geen geval kritiek leveren op het kamp van de tegenpartij. Het Biden-kamp van zijn kant bekritiseerde Facebook voor het verbieden van reclamecampagnes, terwijl het Trump-kamp erin slaagde om ze te publiceren.
Communiceren op sociale media is belangrijk, maar moet niet lichtzinnig worden opgevat als u uw klanten of fans niet wilt misleiden. U kunt deze taak toevertrouwen aan een professional. Neem nu contact op met Proximedia en zijn team van experts om u te helpen bij het bepalen van de communicatiestrategie die het best bij uw doelstellingen past.