Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

Facebook meldtde toegang tot uw persoonlijke gegevens

Soms logt u op een bepaalde app in via Facebook door bijvoorbeeld te klikken op: "Maak verbinding met Facebook.” Wanneer u dit doet, geeft u deze applicatie vaak toegang tot uw persoonlijke gegevens zoals uw locatie, uw geslacht, uw foto's, uw interesses...

Tot nu toe gebeurde dit alles in de grootste geslotenheid. Vandaag de dag heeft het bedrijf van Mark Zuckerberg zijn focus verlegd. Het heeft zich gerealiseerd dat de bescherming van de privacy van de gebruikers een prioriteit moet worden. En dat komt omdat er veel vraag naar is bij het publiek.

Het is in deze context dat Facebook heeft beslist om u te waarschuwen wanneer een externe app toegang heeft tot informatie over u en om de toegang tot deze gegevens te beperken. Dit lost niet alle problemen op, maar u bent in ieder geval op de hoogte van de werking van het platform.

Facebook RDPDPolemiek vermijden

De evolutie van Facebook is essentieel. De Amerikaanse reus is betrokken geweest bij verschillende controverses. We herinneren ons de zaak Cambridge Analytica, die het frauduleuze gebruik van bepaalde persoonsgegevens voor politieke doeleinden aan het licht bracht: om kiezersprofielen op te stellen en hun stem te beïnvloeden, met name tijdens de laatste presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten.

Europa heeft hierop gereageerd met de ontwikkeling van nieuwe wetgeving, de GDPR. Het sociale netwerk moet zich dus aanpassen als het niet geconfronteerd wil worden met conflicten, rechtszaken of zelfs een verbod in bepaalde regio’s.

Een economisch model dat behouden moet blijven

Hoewel Facebook evolueert, bouwt het nog steeds voort op zijn bedrijfsmodel. De winstgevendheid van het sociale netwerk is gebaseerd op het verzamelen van persoonlijke gegevens. Het is door dit werk dat advertenties doelgericht en dus effectiever kunnen zijn. Digitale marketing heeft een enorme betekenis gekregen in de wereldeconomie.

Er zullen dus bepaalde wijzigingen worden aangebracht in de methoden die door Facebook worden toegepast. We evolueren naar posts voor een kleiner publiek en waarvan de beschikbaarheid beperkt zal zijn in de tijd, zoals op Snapchat. Maar er komt waarschijnlijk geen revolutie. Als u zich in dit onderwerp wilt verdiepen, kunt u uw vragen stellen aan ons team van communicatie- en marketingexperts.

Het is belangrijk om te begrijpen hoe sociale netwerken vandaag de dag functioneren om een effectieve marketingstrategie op te stellen.

Aarzel dus niet om een beroep te doen op onze expertise.

 



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

20/09/2023
De komst van call-to-action-knoppen op LinkedIn
zal u helpen uw publieksbetrokkenheid te verbeteren
Lees meer
29/08/2023
Creëer kanalen op WhatsApp
om beter te communiceren met uw publiek
Lees meer
20/07/2023
Ouders zullen de content op Snapchat
kunnen controleren
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken