Wat is het beste design voor uw Instagram?
Sociale media zijn een goudmijn op het vlak van communicatie. Maar naast de eenvoudige verwijzing naar en promotie van uw merk, product of dienst, is het visuele ook een kwaliteit die door veel surfers wordt opgezocht.
Wat is het beste design voor uw Instagram? Welke toon moet u kiezen om trendy te zijn? Met een consistent thema kunt u niet alleen volgers winnen, maar ook uw omzet aanzienlijk opkrikken!
Gebruik pastelkleuren
U heeft het vast al gezien, veel Instagram-accounts posten alleen content in pasteltinten.
Deze frisse, poppy, lichte, funky toets is momenteel erg trendy en spreekt surfers enorm aan. Ze brengt frisheid en verheldert content met zijn esthetiek van “zuurtjes”.
Wees minimalistisch
Als u de soberheid van uw merk of de designkant van uw producten wilt benadrukken, gaat er niets boven minimalisme. Op een witte of gekleurde achtergrond post u artikelen. Zo kunt u deze laatste accentueren en het geheel een moderne en stijlvolle look geven.
Consistentie van kleur/thema
Als u de harmonieuze kant van uw merk of dienst wilt benadrukken, kunt u spelen met de hoofdkleuren van uw logo. Zo behoudt u de tonen van uw grafisch palet en toont u al uw meesterschap.
Een winnende esthetische combinatie die uw knowhow in de verf zet en zeer aangenaam is.
Gebruik monochromen
Waarom alleen zwart en wit gebruiken als er kleuren zijn? Met deze esthetische gok kunt u zich zeker onderscheiden en punten scoren op het gebied van originaliteit.
Het geeft reliëf, zet schaduwen en nuances in de verf en werkt bijzonder goed voor portretten. Ideaal als uw bedrijf is gestoeld op menselijke relaties of diensten aan mensen.
Snijd bij en gebruik grote formaten
Een andere esthetische optie is om naar uw Instagram te kijken als een geheel in plaats van post per post. Snijd uw foto's zo bij dat ze samen één grotere foto vormen. Veel vakantiegangers gebruiken deze techniek om nieuwe steden aan te kondigen die ze hebben bezocht. Bijvoorbeeld: MA (op de eerste foto), DR (op de tweede), ID (op de laatste).
Het geheel vormt een gigantisch "MADRID" dat drie foto's omhelst en helpt de verandering van stad te benadrukken in toekomstige posts op deze Instagram-account.
Mix van stijlen
U kunt ook kiezen voor een mix van stijlen: tekeningen, collages, invoegen van virtuele elementen in uw foto's. Dit type profiel is eerder bestemd voor creatieve bedrijven, om hun originaliteit en eigenheid in de verf te zetten.
Foto's en citaten
Een andere mogelijkheid is om simpelweg foto's en citaten af te wisselen. Met deze laatste kunt u een beetje context en reliëf aan uw foto’s toevoegen. Ze brengen geschiedenis en perspectief. Een interessante manier om de surfer te betrekken in uw creatieve proces. Het vinden van het juiste design voor uw Instagram kan uw verkoop aanzienlijk stimuleren en u meer volgers opleveren. Afhankelijk van uw bedrijf, business of online activiteit, kiest u datgene dat u zal helpen uw doelen te bereiken.
Wilt u daarbij geholpen worden? Neem contact op met ons team van experts, dat u graag zal helpen.