Hoe een efficiënte Instagram bio maken?
Een biografie op sociale media is nooit gemakkelijk te schrijven. Inderdaad, u moet in maximaal 150 tekens de juiste woorden vinden die de nagel op de kop slaan en u weten te omschrijven. Om een efficiënte Instagram bio te krijgen, moet u er echt in slagen om de aandacht van uw publiek te trekken. Zich onderscheiden van de massa is niet gemakkelijk, maar door uw inspanningen te verdubbelen zult u erin slagen uw doelstellingen te bereiken.
Wat is het doel van mijn Instagram-pagina?
Voordat u begint met het schrijven van uw bio, is het nodig om uzelf af te vragen wat het echte doel van uw Instagram-pagina is. Bent u een bedrijf, een individu? Vertegenwoordigt u een merk? Wat maakt u uniek? Wat biedt u uw klanten aan? Heeft u internationale ambities? Wat voor soort account heeft u (informatief, entertainend, professioneel, enz.)? Zodra u dit “profiel” heeft bepaald, zult u in staat zijn de juiste beslissingen te nemen aan de hand van de verschillende voorbeelden hieronder.
Hoe de content van uw bio structureren?
- Feitelijk
Dit zijn de minder "fun" biografieën, maar ze zijn er vooral voor bedrijven die zo duidelijk mogelijk willen zijn. Bijvoorbeeld: "Kleding van 7 tot 77 jaar", "Japans restaurant, gespecialiseerd in sushi", "Cultureel weekblad". Zij geven eenvoudigweg rechtstreeks aan welke activiteit wordt uitgeoefend en wat de bezoekers ervan kunnen verwachten. - Emoji’s en teksten
Bent u in een creatieve bui? U kunt associaties van ideeën met emoji's ontwerpen. De meest aanbevolen op Instagram zijn:
: te gebruiken voor een fysiek adres of een locatie
: te gebruiken voor uw e-mailadres
: te gebruiken in de laatste regel van uw bio om te verwijzen naar een URL-link
: te gebruiken om de aandacht te trekken
: vaak gebruikt door reisorganisaties
: te gebruiken voor een YouTube-kanaal
: te gebruiken om een prijs aan te duiden, een bereikt doel
: te gebruiken om een bereikt doel aan te geven of gewoon om iets te benadrukken waarop u heel trots op bent
U kunt uw bio ook gewoon verfraaien met visuele effecten door een nieuw lettertype te kiezen op Instagram Fonts. Een efficiënte manier om de aandacht
te trekken van de bezoekers van uw Instagram-pagina. - Humor en een dubbel laagje
U kunt humor gebruiken om de fun, eigenzinnige of jeugdige kant van uw merk/product te laten zien. Wees creatief: grappen, woordspelingen, punchlines, enz. U moet de toon zetten, zodat mensen beseffen wat ze van uw Instagram-pagina kunnen verwachten. - Citaten
Als het ingewikkeld is om uw merk, product of dienst in een paar woorden samen te vatten, kunt u een citaat gebruiken. Dit kan een idee geven van uw filosofie, uw geestesgesteldheid als bedrijf, individu of onderneming. Als u in de sociale sector werkt, kan een citaat over rechtvaardigheid en gelijkheid relevanter zijn dan een eenvoudige beschrijving.
De structuur van de bio
150 tekens is erg kort! Des te meer redenen om geen ruimte te verspillen in uw beschrijving. U kunt de locatie van uw winkel eruit laten. Hetzelfde geldt voor de categorie, waardoor u niet in herhaling valt. Vergeet niet een contactknop toe te voegen, evenals een call to action-button (reserveren, bestellen, telefoneren, enz.). U kunt ook een externe link naar uw website, Facebook-pagina of online winkel toevoegen. U kunt gebruikmaken van het hulpprogramma Linktr.ee, dat erg handig is om verschillende links in één enkele URL te plaatsen.
Het maken van een efficiënte Instagram bio kent nu geen geheimen meer voor u.
Als u wenst te worden ondersteund bij het beheer van uw online business, kunt u vertrouwen op Proximedia. Als leider op de Europese markt voor internetdiensten biedt ons bedrijf zijn team van deskundigen aan om u te helpen uw doelstellingen te bereiken. Neem nu contact met ons op.