Reset van TikTok-algoritme zal de gebruikerservaring verbeteren
TikTok denkt al enkele maanden na over hoe het de gebruikerservaring authentieker kan maken. Het is eindelijk gelukt, want de reset van het algoritme van TikTok is nu beschikbaar voor alle gebruikers.
Waarover gaat het?
Er is een nieuwe optie ontwikkeld waarmee gebruikers hun news feed kunnen verversen. In hun accountinstellingen vinden TikTokkers de optie "Inhoudsvoorkeuren". Als u daarop klikt, krijgt u de optie "Vernieuw uw news feed", druk op "Doorgaan" en tenslotte op "Vernieuwen". Ziezo, uw news feed is veel relevanter. Bingo!
Waarom mijn news feed verversen?
Door de oude gegevens te verwijderen, begint u weer van voren af aan. TikTok wilde gebruikers de mogelijkheid geven om een nieuwe news feed te krijgen die niet langer vervuild is met repetitieve content, niet langer relevant is of afwijkt van uw huidige voorkeuren. Om gebruikers niet te vervelen, wil het sociale netwerk een ervaring en aanbevelingen bieden op basis van hun recente interacties, zoekopdrachten en bekeken video's. Als gevolg daarvan krijgt u een gloednieuwe, bijgewerkte news feed te zien. Dit is in feite het einde van video's die worden voorgesteld door een algoritme dat is beïnvloed door jarenlang onderzoek. Inderdaad, uw smaak is waarschijnlijk veranderd en uw interesses ook.
De kracht van het algoritme van TikTok
TikTok heeft besloten zijn algoritme te perfectioneren om het Instagram- en Facebook-syndroom te vermijden. Dat wordt namelijk ook beïnvloed door de content die uw vrienden leuk vinden en door hun voorkeuren. TikTok heeft er alles aan gedaan om de ervaring zo persoonlijk en relevant mogelijk te maken. Daarnaast heeft het sociale netwerk een systeem geïmplementeerd om repetitieve content te vermijden of zelfs potentieel schadelijke content. Het systeem zal bijvoorbeeld voorkomen dat tieners te vaak content te zien krijgen met thema's die draaien om verdriet, diëten, met expliciete seksuele content, maar ook intensieve sportactiviteiten. TikTok weet dat dit soort content zijn jonge gebruikers moreel kan beïnvloeden.
Het staat vast dat de reset van het algoritme van TikTok de news feed van een gebruiker kan veranderen. Nu is het tijd om in de arena te stappen en een marketingcampagne te lanceren die naam waardig. Neem meteen contact op met Proximedia om u te helpen uw doelstellingen te bereiken.