18 April 2019

Creatie van een website
In ieder van ons schuilt een expert

Creatie van een website, denk aan de blog

Meer dan ooit is het belangrijk om te werken aan uw bedrijfsimago op het internet. Maar op welke manier kan uw bedrijfsimago vertrouwen wekken? Bij het creëren van uw website, denk eraan om content te communiceren en te verspreiden. Het juiste medium hiervoor is de blog. De blog is niet enkel gericht op particulieren of multinationals, maar ook op zeer kleine bedrijven, KMO's en zelfstandigen.

Een blog bestaat uit meerdere artikelen die in de digitale wereld "post" worden genoemd. Elke blogpost wordt chronologisch gepubliceerd. De noornaamste doelen van de blog zijn het delen van nieuwe informatie en het versterken van de interactie met uw lezers. Elke post wordt immers gevolgd door een berichtensysteem dat de lezers in staat stelt hun mening te geven en uw inhoud te verrijken.

Een blog bijhouden kost tijd, maar vertrouwen moet u verdienen. Dankzij een goede organisatie zal u regelmatig interessante artikelen kunnen publiceren. Geef uzelf de tijd om wekelijks te schrijven. De blog zal voor uw entiteit een extra manier zijn om zich - op een gecontroleerde manier – te uiten op het web en zo zichbaarheid te verschaffen ten voordele van uw digitale reputatie.

Website : de blog, een winnende inzet!

Een blog op een website stelt u in staat om uw expertise te tonen. Content creëren kan een ingenieuze manier zijn om uw kennis en vaardigheden te laten zien. Dit gedeelte van uw website zal u helpen zich van de concurrentie te onderscheiden en uw activiteit te stimuleren.

De blog geeft u de kans om nieuwe klanten aan te trekken en hun voorkeuren te leren kennen dankzij de interacties. Lezers die uw publicatie leuk vinden, zullen uw volgende artikelen willen raadplegen. Elke lezer moet worden beschouwd als een potentiële klant die u op lange termijn zou kunnen omzetten.

De gepubliceerde blogartikelen helpen u om uw referencing te verbeteren. Door onderwerpen die kenmerkend zijn voor uw bedrijf aan te pakken en regelmatig inhoud te publiceren, zal uw blog uw zichtbaarheid op zoekmachines zoals Google verhogen.

Blog : welke zijn de te bespreken onderwerpen? 

Uw bedrijf wordt een goudmijn voor uw blog. Wanneer u content over uw producten of diensten schrijft, raden wij u aan om publicatie van promotionele aard te beperken. Lezers zijn vooral aanwezig om te leren. Publiceer liever nieuwtjes over uw bedrijf zoals de lancering van een nieuw product of uw deelname aan een evenement. De komst van een nieuwe medewerker en zijn of haar rol binnen uw structuur kan ook interessant zijn om over te brengen. Uw blog kan eveneens gebruikt worden om klanten gerust te stellen in geval van crisissituatie. Breng uw activiteiten in het nieuws en maak er iets leuks van!

Hoe maakt u uw blog levendig? 

Om de geloofwaardigheid van uw website bij zoekmachines te verhogen, is het noodzakelijk dat internetgebruikers zo lang mogelijk op uw website blijven. Om dit te doen, moet uw inhoud in ieder geval aansprekend zijn. Ondersteun uw boodschap met kwaliteitsfoto's. U kan eveneens gebruik maken van infografieën die uw inhoud grafisch zal samenvatten. Bovendien kunt u white papers publiceren die als gebruiksaanwijzing kunnen dienen. Tot slot adviseren wij u om wat tijd te spenderen in het maken van video's.

Bezoekers moeten uw blog als een meerwaarde beschouwen die hen inspireert. Tussen haakjes, u heeft zojuist een blog artikel gelezen!



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

09/08/2019
Voorraadbeheer webshop
Nieuwe optie voor e-commerce
Lees meer
08/08/2019
Wat kun je zoal doen op 15 augustus?
Maria-Hemelvaart is een welverdiende vrije dag!
Lees meer
07/08/2019
E-commerce: microdata op kop
Google draagt zorg voor de microdata van uw producten voor hun referentiëring
Lees meer