Youtube Zeven formats om uw zichtbaarheid te vermenigvuldigen !
Youtube is een uiterst populair platform. Daarom kan het een formidabel instrument voor direct marketing vormen. Maar u moet dan wel opvallen tussen miljoenen aangeboden video’s. Eerst en vooral moet u eraan denken de interesses van uw doelgroep te raken. Hiervoor zijn er vier toverwoorden: Entertainen, Inspireren, Onderwijzen en Overtuigen.
Meestal raadplegen surfers Youtube om een tof moment te beleven. Dus het aanbieden van content die entertainment biedt, is een garantie voor succes. Wij hebben hier 7 formats verzameld die nuttig zullen blijken om aan deze verschillende doelstellingen te voldoen.
Youtube: Hauls, Unboxing en News, kent u ze?
1. Hauls
Youtube is een plaats met enorm veel betrokkenheid. Tal van youtubers etaleren er zonder complexen hun hele dagelijkse leven.
Hauls zijn video’s waarin de auteur van de video bespreekt en toont wat hij koopt of gekocht heeft. Zo kan het koppelen van uw naam aan bepaalde vedetten van het platform bijzonder vruchtbaar zijn voor uw imago.
2. Unboxing
Unboxing is een praktijk die vergelijkbaar is met de haul. In deze video’s pakt een youtuber een product uit dat hij heeft gekocht en dat hij in primeur uitprobeert voor zijn abonnees.
Sinds 2006 heeft dit videogenre een explosieve groei gekend. In die mate zelfs, dat tal van merken het gretig gebruiken. Deze discipline is in het bijzonder geschikt voor nieuwe technologieën en hun accessoires.
3. News
Dit hebben we al aangehaald: surfers gaan ook naar Youtube om er antwoorden te vinden op bepaalde dingen waarover ze vragen hebben. Uiteraard maken informatiekanalen graag gebruik van dit format.
Toch kan dit format ook door amateurs en bedrijven worden gebruikt om op professionele wijze te communiceren over belangrijke onderwerpen. Dit is ook de gelegenheid om informatie die u aangaat, zelf in handen te nemen en in de kijker te zetten.
4. Vragen-antwoorden
Youtube is een plaats voor interacties. Het is dus het ideale instrument voor een spel met vragen-antwoorden. Zo kunt u een video maken en aan degenen die de video bekijken, vragen om te reageren.
Door te antwoorden op hun vragen en commentaren, kunt u ook rond bepaalde thema’s een community creëren. Dit is bijzonder nuttig om aan uw onderneming een positief en toegankelijk imago te geven en haar als dusdanig te positioneren.
5. Tutorials
Heeft een van uw computerprogramma’s een bug of moet u een huishoudtoestel depanneren? Dan neemt u uw smartphone of uw tablet en u zoekt een oplossing.
U kunt de bron zijn van oplossingen waarnaar surfers op zoek gaan. De tutorial is een ideaal medium om instrumenten aan uw potentiële partners te geven. Hiermee kunt u ook de vertrouwensrelatie tussen u en uw publiek verzorgen.
6. Vlog
Dit is een intiem dagboek volgens de huidige mode. Het is een manier om een bevoorrechte band te creëren tussen een publiek en uzelf. Hiervoor moet u wel bereid zijn om intieme geheimen over uw emoties en uw echte leven te vertellen.
Opgelet! Liegen of valsspelen om een te goed voorbereid bericht te bekokstoven, zal zeker contraproductief werken. Oprechtheid is de enige sleutel om via dit format succes te behalen.
7. VR live 360
Vandaag is augmented reality in ons leven gekomen. De hierbij gebruikte hoofddeksels en applicaties kunnen steeds meer prestaties leveren. Wat u ook wenst te doen: uw gesprekspartners onderdompelen in een gebeuren dat uw onderneming raakt of hen vanop afstand een plaats te laten bezoeken die u nauw aan het hart ligt… met VR live 360 kan dit heel efficiënt zijn.
Ons team is een en al oor voor uw vragen als u meer uitleg over dit onderwerp zou wensen. Doe beroep op onze vakkennis op het gebied van digitale marketing. Onze teams maken ook bedrijfsvideo's.
Lees ook nog andere artikels om de koning van Youtube te worden.