Het digitale marketinglexicon
1. Optimalisatie voor zoekmachines (SEO)
SEO of Search Engine Optimization omvat alle technieken om de positie van een website op zoekmachines te verbeteren. Een website die hulp krijgt van een expert en dus goed geoptimaliseerd of gerefereerd wordt, zal bovenaan een zoekmachine staan bij de gewenste zoekopdrachten. De SEO bestaat in essentie uit het volgen van de eisen en werkwijzen van Google.
2. Reclame op zoekmachines (SEA)
SEA of Search Engine Advertising is betaalde referentiëring. Om uw website bekendheid te geven, is een van de oplossingen om te betalen, voornamelijk via een veilingsysteem, om hoger te worden gerangschikt in de zoekmachines. Om uw referentiëring echter zo optimaal mogelijk te maken, mag de SEO niet verwaarloosd worden. De beste strategie is daarom een combinatie van SEO en SEA, SEM genaamd.
Voor meer details over SEO en SEA is er een gedetailleerd artikel beschikbaar om al uw vragen te beantwoorden: SEO en SEA, twee zaken om te combineren
5. Optimalisatie van sociale media (SEM)
SEM afkomstig van het Engelse Search Engine Marketing is, zoals gezegd, een combinatie van SEA en SEO. Het is een term die alle technieken omvat om uw visibiliteit op zoekmachines te verbeteren. Het is geen marketingtechniek op zich, maar een combinatie van alle marketingtechnieken.
3. Trefwoorden
Trefwoorden zijn de woorden waarbij u in de zoekmachines met voorrang bovenaan wilt staan. Het doel is om relevante trefwoorden te kiezen, terwijl u zich probeert te onderscheiden van uw concurrenten. Het is noodzakelijk om hiervoor zorg te dragen, ze zijn het voorwerp van de zoekopdrachten van surfers.
4. Title tag
Dit is het belangrijkste element van uw SEO. Het is samengesteld uit verschillende trefwoorden die de inhoud van uw site weergeven. U zult moeten kiezen waarop u zich wilt positioneren. De zoekmachine zal controleren of het aantal karakters in de title-tag en uw tekst consistent zijn. We hebben net weer een stap gezet in de wereld van de digitale marketing. We zullen dit woordenboek de komende weken verder uitbouwen. Als u vragen heeft over de termen en concepten die in dit artikel aan bod komen, kunt u eenvoudig contact opnemen met ons team van communicatie- en marketingprofessionals.