18 April 2019

Creatie van websites
Inzoomen op het doel dat u aan uw website toekent!

Tegenwoordig is het noodzakelijk voor een bedrijf om een website te hebben. Dit medium is een krachtig en rendabel tool, zolang het afgestemd is op uw strategie. Voordat u begint met het opzetten van een website, is het essentieel dat u zich de volgende vraag stelt:

Creatie van een website: waarom?

IMet andere woorden, u moet uw hoofddoel definiëren om u te helpen bij uw werk.

We zullen hieronder de 4 belangrijkste redenen weergeven waarom we een website willen. U vindt ook welke website voor u het meest geschikt is.

Doelstelling 1: aandacht trekken

Als u voornamelijk op het internet aanwezig wilt zijn om de aandacht van de internetgebruikers te trekken, dan is een showcase website de oplossing.

De showcase website is het 2.0 visitekaartje van uw bedrijf of merk. Het laat u toe om de identiteit van uw bedrijf voor te stellen en uw producten of diensten te presenteren. U kunt deze tool gebruiken om uw imago te verbeteren, maar ook om internetgebruikers te informeren over uw contactgegevens en zodoende te zorgen voor een betere klantendienst.

Doelstelling 2: informatie delen

Als u ernaar streeft om bezoekers van uw website te informeren en zoveel mogelijk inhoud te laten consumeren, dan is een blog zinvoller.

Om ervoor te zorgen dat uw bezoekers een groot aantal pagina's op uw website raadplegen, zal u uw blog regelmatig moeten onderhouden. Daar kunt u artikelen, foto's en afbeeldingen aan toevoegen. Een video wordt al enige tijd beschouwd als het ideale middel om de tijdsduur van bezoekers te verlengen.

Doelstelling 3: mijn producten of diensten verkopen

Als u van plan bent uw verkoop te verhogen door uw producten of diensten online aan te bieden, dan zal een e-commerce site u toestaan om uw bezoekers om te zetten in kopers. Uw site zal precies dezelfde functies bieden als een fysieke winkel. U dient echter rekening te houden met het feit dat de concurrentie op het web groot is. Om uw webshop succesvol te laten worden, is het belangrijk om uitstekende diensten aan te bieden.

Doelstelling 4: potentiële klanten aantrekken

Als uw objectief het verzamelen van contactgegevens is, zal een landingspagina zich onderscheiden van andere soorten sites.

Het doel van een landingspagina is om de internetgebruiker aan te moedigen slechts één actie te ondernemen. Dankzij het geïntegreerde formulier kunt u een bezoeker converteren in een contactpersoon. Elk gevalideerd formulier geeft immers de aanwijzing dat de bezoeker geïnteresseerd is in uw product of dienst. Deze zal dus worden omgevormd in een lead (potentiële klant).

Vertel onze ervaren vakmensen welk doel u met uw website wilt bereiken. Zij zullen met plezier hun kennis met u delen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

09/08/2019
Voorraadbeheer webshop
Nieuwe optie voor e-commerce
Lees meer
08/08/2019
Wat kun je zoal doen op 15 augustus?
Maria-Hemelvaart is een welverdiende vrije dag!
Lees meer
07/08/2019
E-commerce: microdata op kop
Google draagt zorg voor de microdata van uw producten voor hun referentiëring
Lees meer