Klantenbeleving,
een hefboom voor een optimale webshop

Om ervoor te zorgen dat klanten willen terugkomen naar een webshop en hun ervaring delen met anderen: een positieve uitstraling voor elke e-commercespeler, wat onvermijdelijk inhoudt dat de perceptie van het publiek wordt verbeterd. Om hun ervaring aangenaam en deugddoend te maken, zijn er een paar elementen die niet mogen worden verwaarloosd.

Expérience E-commerce

Interactie

Aansluiten op de doelgroep moet een prioriteit blijven. Het succes van de aanpak hangt af van het aanpassingsvermogen en het vermogen om de marketingstrategie te verbeteren. De online vragenlijst kan helpen om een duurzame relatie met de klanten op te bouwen. Deze confirmation bias is eenvoudig te implementeren, nuttig, efficiënt en snel.

Maatwerk

Net als in een traditionele winkel wil de online-klant een kant-en-klare service, die voldoet aan zijn persoonlijke eisen en normen. Er zijn veel manieren om zowel fysieke (geolokalisatie) als psychologische betrokkenheid te verkrijgen: virtuele tests, targeting, voorstellen van vergelijkbare producten…

Voorbereiding

E-commerce ontwikkelt zich in sneltreinvaart en daarmee moet rekening worden gehouden. Een site die slecht is of helemaal niet aangepast aan bijvoorbeeld mobiele toestellen zal potentiële klanten wegjagen. Steeds meer mensen winkelen via smartphones of tablets. Hierop moet u voorbereid zijn.

Beveiliging

De stap van online betalingen is in veel opzichten cruciaal. De transactie wordt zo afgerond en vooral de vertrouwensrelatie tussen de verkoper en de koper wordt tot stand gebracht. Het is belangrijk dat de klant weet dat hij in veilige handen is. De procedure moet ook eenvoudig zijn, zodat niemand onderweg verloren loopt.

Optimalisatie

Onmiddellijke toegang tot relevante en noodzakelijke informatie kan worden vergemakkelijkt door een chatbot toe te voegen. Deze laat toe om snel een antwoord te geven op basisvragen van de klant (verkoopsvoorwaarden, retourzending, wettelijke vermeldingen...) en om de informatie te sorteren. De klantendienst kan zich dan op de rest concentreren.

Als u hulp nodig heeft bij het opzetten van deze hefbomen, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze experts.
Zij zullen graag antwoorden op uw vragen.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

23/11/2020
Het beveiligen van uw domeinnaam is
essentieel voor uw bedrijf
Lees meer
05/11/2020
Scam en keyloggers:
Proximedia waarschuwt u
Lees meer
28/10/2020
Google verwijdert twee frauduleuze ad-blockers
uit zijn online store
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site