Twitter
geen recht op een fout

Vermoeidheid, haast of een heftig avondje uit? Hoe vaak heeft u spijt van het sturen van een Facebook-post, sms of tweet? Op veel sociale netwerken is het mogelijk om de inhoud van een post te corrigeren. Niet op Twitter!

Het is echter een steeds terugkerend verzoek van de gebruikers, die vragen om een "edit"-knop. Het Californische bedrijf heeft al toegegeven dat het met dit verzoek rekening heeft gehouden. Maar tijdens een uitgebreide vragensessie, die in januari 2020 door het tijdschrift Wired werd georganiseerd, verwierp de CEO van Twitter deze wijziging van het platform

Een vermijdbare valstrik

Als de baas van Twitter beweert dat de “edit”-knop niet past bij de filosofie achter het ontstaan van dit platform, dan liggen de redenen om deze verandering niet door te voeren waarschijnlijk op een ander vlak.

De dynamiek van Twitter is vooral gebaseerd op het delen van posts. Als u uw bericht achteraf kunt wijzigen, kan dit leiden tot problematische aanpassingen. Een tweet die niet beledigend is, kan na correctie beledigend worden. Dat kan volstaan om de mensen die uw eerste post hebben geretweet er slecht uit te laten zien! Twitter wil niet in deze valstrik trappen.

twitter
Andere prioriteiten

Twitter zal evolueren, net als al zijn concurrenten. Het heeft dit al gedaan door de lengte van de tweets te verlengen door de historische drempel van 140 tekens te doorbreken. Maar het is eerder de verspreiding van de content in real-time die de prioriteit lijkt te zijn van het in San Francisco gevestigde bedrijf. Het is in deze context dat het in 2015 de Periscope-app heeft overgenomen.

Er bestaat een paradox als het over Twitter gaat. Het is het sociale netwerk waarvan het bereik de traagste groei kent, maar het blijft een referentie die vaak wordt geciteerd in de media. Zijn imago overtreft dus ruimschoots zijn reguliere gebruikers. Door in te zetten op de juiste technologie zou het Californische bedrijf dus een interessante positie kunnen behouden in een steeds competitievere markt.

Om u verder te verdiepen in dit onderwerp kunt u contact opnemen met ons team van professionals op het gebied van marketing en communicatie. Wij beantwoorden graag al uw vragen. Wij kunnen u ook begeleiden bij het ontwikkelen van een hypermoderne digitale strategie.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

14/09/2020
Het digitale marketinglexicon
Lees meer
03/09/2020
SWOT:
4 letters die niet mogen worden genegeerd
Lees meer
10/08/2020
Het digitale marketinglexicon:
eerste hoofdstuk
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site