7 soorten lead magnets om uw e-commerce te stimuleren

De lead magnet is een waardevol marketinginstrument. Wat is het precies? Het is simpel, het gaat over een uitwisseling. U biedt kortingen, producten of originele diensten aan surfers die uw e-shop bezoeken of uw publicaties op sociale media lezen en in ruil daarvoor geven ze u hun e-mailadres.

Wat is er zo interessant aan deze deal?

Op de eerste plaats is het altijd nuttig om een potentiële klant beter te leren kennen, om informatie over hem of haar te verzamelen. Verder is e-mail een directe link naar een specifiek publiek. In een digitale marketingstrategie is het enorm belangrijk om effectieve en gerichte campagnes te ontwikkelen. U moet de bezoeker nog steeds overtuigen om u zijn contactgegevens te bezorgen. Om dit te doen, moet u hem of haar een deal aanbieden die interessant is voor alle partijen. Hier komen lead magnets van pas, waarmee u een groot publiek kunt verleiden:

Lead Magnette E-commerce

1. Probeer mij

Het eerste obstakel voor het kopen van een producten of diensten is dat men die niet kent. Bied een gratis test aan om de barrières te doorbreken. Het is zeer klassiek, maar het werkt zoals veel media al hebben bewezen: van dagbladen over streamingplatformen tot tijdschriften.

2. Wie bent u?

Persoonlijkheidstests zijn een groot succes op sociale media. Welk personage uit de Harry Potter-saga bent u? Bent u eerder Harry Potter of Game of Thrones? Het is leuk en het kan snel viraal gaan. Als u dit soort testen kunt aanmaken door ze te koppelen aan uw producten of diensten, kunt u snel een zeer groot publiek bereiken.

Voor gsm-verkopers kunnen we een test aanbieden zoals: "Bent u Apple of smartphone?” Voor een kruidenierswinkel: "Welk mediterraan gerecht past het best bij u?” En bovendien moedigt het aan om dit of dat product te kopen.

3. Durft u, of niet?

Op sociale media gaat het bij de communicatie om het samenbrengen van mensen in een community. Het uitdagen van uw volgers versterkt de band tussen u en hen. Deze uitdaging kan verschillende vormen aannemen, zoals: "Zou u in staat zijn om een post te maken met onze producten?" of "Hoe kunnen onze producten u verder helpen?”

Om dit soort initiatieven te stimuleren, is het een goed idee om een beloning te geven. Als u erin slaagt om de juiste formule te vinden, zal de band tussen u en uw potentiële klanten aanzienlijk worden vergroot.

4. Leren terwijl men zich amuseert

Een goed product voor uw potentiële klant is een product dat hem of haar optimaal van dienst is en dat hij of zij helemaal onder controle heeft. Om het e-mailadres te krijgen, kunt u opleidingen aanbieden.

Rechtstreeks via uw sociale media of net per e-mail. Wees voorzichtig, deze opleidingen of tutorials mogen niet te moeilijk zijn. U moet een ontspannen toon gebruiken. U maakt deze video om een "vriend" te helpen.

5. Spelen om te winnen

Welke activiteit brengt vrienden dichter bij elkaar dan spelletjes? Voel u vrij om spelletje aan te bieden met prijzen zoals producten in beperkte oplage die aan het einde van een toernooi worden aangeboden.

Of het nu gaat om quizzen, echte spelletjes, puzzels... Creativiteit is uw enige limiet. Het andere grote voordeel is dat het gemakkelijk is om via deze tool een publiek aan u te binden. U kunt om de zoveel tijd nieuwe tests voorstellen: elke dag, elke week...

6. Een catalogus om te verleiden

Om uw producten of diensten aantrekkelijk te maken, moet de potentiële klant specifieke informatie over deze producten of diensten kunnen krijgen. Het aanbieden van een complete catalogus van wat u verkoopt kan voor sommige surfers zeer nuttig zijn. Dit is vooral cruciaal wanneer u goederen verkoopt in een zeer gespecialiseerde sector of zeer gespecialiseerde diensten aanbiedt. Zo kan het op de hoogte houden van potentiële klanten van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied een grote hulp voor hen zijn.

7. Elke dag een nieuwe strijd

U biedt hulp aan de surfer. U kunt hem stap voor stap begeleiden in een proces dat hem naar een bepaald doel zou kunnen brengen. U stelt een kalender op die uw gesprekspartner zal begeleiden . Als u bijvoorbeeld voedingssupplementen verkoopt, kunt u ook een fitnessprogramma voorstellen met oefeningen die elke dag moeten worden gedaan. Het idee is steeds weer om een band te creëren tussen u en uw potentiële klant.

We hopen dat dit artikel u zal helpen om sommige aspecten van uw marketingstrategie beter te beheren. Als u vragen heeft over lead magnets of soortgelijke onderwerpen, neem dan contact op met ons team van professionals. We staan tot uw beschikking.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

14/09/2020
Het digitale marketinglexicon
Lees meer
03/09/2020
SWOT:
4 letters die niet mogen worden genegeerd
Lees meer
10/08/2020
Het digitale marketinglexicon:
eerste hoofdstuk
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site