Wat zijn de beste e-commerce-strategieën in 2021?
Zal 2021 op een eeuwig 2020 lijken? Bij Proximedia Online zijn we ervan overtuigd dat het tegendeel waar is! Dit is precies de perfecte gelegenheid om een extra uitdaging aan te gaan en uw online business nog verder te laten groeien.
Wij hebben de beste e-commerce-strategieën voor 2021 op een rijtje gezet om u te helpen de concurrentie te verrassen en het hoofd boven water te houden in deze periode van twijfel en onrust.
Informatie verkrijgen over uw klanten
Er zijn verschillende manieren om uw publiek te leren kennen. De eerste is door een "leuke" test aan te bieden die gemaakt is om uw klanten te doen lachen. Afhankelijk van uw bedrijf, kunt u ze aanpassen om relevant te zijn. "Wat voor soort bloem bent u?", "Wat is uw karakter gebaseerd op wat u eet?", "Welke Game of Thrones-held bent u?"
Deze vragenlijsten helpen om meer te weten te komen over de smaak en opvattingen van uw fans. De resultaten worden dan verzonden nadat zij hun e-mailadres hebben opgegeven. Een tweede manier bestaat erin hen meer directe keuzemogelijkheden te bieden. Uw landingspagina zou bijvoorbeeld een vraag kunnen zijn: "Als het gaat om milieuvriendelijke producten, bent u eerder..." U biedt uw klanten dan drie mogelijke keuzes aan:
- Nieuwsgierig (Ik zou graag meer willen weten)
- Sceptisch (Ik zie er het nut niet van in)
- Al goed geïnformeerd (ik ken de producten en gebruik deze)
Afhankelijk van de keuzes, leidt u hen naar een nieuw venster. Indien zij antwoord
- Kiezen: "Ontdek alle mogelijkheden die wij u bieden". Voor antwoord.
- "Bent u sceptisch? Wel, we hebben iets om u van gedacht te doen veranderen". Tot slot, voor degenen die antwoord.
- Gekozen hebben: "Wij zijn ervan overtuigd dat wij u, ondanks uw deskundigheid, nog kunnen verrassen".
Nadat u hen hebt uitgenodigd om deel te nemen aan een quiz, stuurt u hen ook de antwoorden per e-mail, met een "call to action"-knop. Een formidabele techniek die zijn nut al bewezen heeft.
Promoot uw e-commerce via lives
U mag niet vergeten dat video's een grote impact hebben op het vlak van conversie en meestal vaker bekeken worden dan een artikel. Tijdens deze lives kunt u uw online activiteiten promoten, maar ook communiceren met uw publiek via chat en vragen van uw fans beantwoorden.
Dit is ook het beste moment om een nieuw product te presenteren, een kijkje achter de schermen van uw bedrijf te bieden, een beroep te doen op deskundigen, klanten of partners, een live tutorial te geven... De mogelijkheden zijn legio om de aandacht van uw fans te trekken.
Gratis gidsen sturen
U wilt uw visibiliteit vergroten en een breder publiek aantrekken. In ruil voor hun e-mailadressen stuurt u geïnteresseerden relevante en informatieve gidsen. "De nieuwe trends in 2021", "De beste voeding voor de gezondheid", "10 ideeën om uw huis in te richten", enz. Al deze gidsen zijn een manier om mensen te informeren en tegelijkertijd uw producten te promoten.
Online winkel op Instagram maken
Wij raden u aan uw Facebook-pagina te koppelen aan uw Instagram-account, zodat u uw volledige catalogus van het ene sociale netwerk kunt importeren in het andere. Op die manier ontwikkelt u een nieuwe markt, die verschilt van die van Facebook, en maakt u de "sales tunnel" korter. De klant hoeft niet van de ene site naar de andere te gaan, de winkel is beschikbaar op zowel Facebook als Instagram.
Aanbeveling van producten na een stopgezette aankoop
U hebt waarschijnlijk al gemerkt dat een potentiële klant van de aankoop afzag toen hij zijn winkelwagentje al had gevuld. Daarom is het relevant deze te herlanceren door soortgelijke producten voor te stellen.
Deze passen misschien beter bij hem of haar, zijn goedkoper of hebben een iets ander ontwerp. Dit zal helpen om de klant opnieuw te binden en hem of haar te tonen dat hij of zij meerdere keuzes heeft.
Gebruik influencer marketing
Werken met influencers moet in 2021 deel uitmaken van uw marketingstrategieën. Natuurlijk is het niet genoeg om voor iemand te kiezen die beschikt over een grote community. Het is noodzakelijk dat hij of zij uw waarden en die van uw merk of product respecteert. Uw samenwerking zal u veel visibiliteit opleveren, maar ook belangstelling wekken bij zijn of haar community.
Die zal zich zo meer bewust worden van en geïnteresseerd zijn in het aankopen van uw producten of het gebruik van uw diensten. Om uw influencer gemotiveerd te houden, raden we aan om hem of haar coupons te geven voor kortingen die alleen beschikbaar zijn voor zijn of haar abonnees.
Door exclusiviteit te creëren, versterkt u het gevoel tot een bevoorrechte club te behoren. U kunt ook een partnerovereenkomst afsluiten met de influencers van uw keuze, zodat zij een percentage verdienen van de verkopen die zij genereren. Op die manier verhoogt u hun motivatie en betrokkenheid bij het verkoopproces. De e-commerce-strategieën in 2021 zijn nu niet langer een geheim voor u.
Waar wacht u nog op om de uitdaging aan te gaan en uw visibiliteit te vergroten? U kunt contact met ons opnemen als u hulp nodig heeft bij een reclamecampagne!