Solden en e-commerce kunnen lonen
Het is zover! De soldenperiode is van start gegaan! Klanten zijn op zoek naar goede deals, geweldige producten tegen een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Leer hoe u het beste uit uw inspanningen kunt halen door uw online winkel een boost te geven. Solden en e-commerce kunnen lonen door al onze tips te volgen! Kom hieronder meer te weten!
Een geweldige homepage
Het wordt vaak vergeten, maar het belang van de homepage mag niet worden onderschat. Het stelt klanten in staat om algemene en transversale zoekopdrachten uit te voeren. Het is essentieel dat promoties, flash sales, lopende aanbiedingen en nieuwe producten duidelijk worden weergegeven. Door te klikken op wat hem interesseert, zal de klant worden doorverwezen naar de overeenkomstige productpagina of categorie. Vergeet uw tags en trefwoorden niet te heroverwegen om uw zichtbaarheid en uw verwijzingen te vergroten. Denk als de consument: waarnaar is de klant op zoek op Google? Welke woorden zou hij gebruiken om zijn zoekopdracht uit te voeren?
Aankopen vereenvoudigen
Om te voorkomen dat uw winkelwagentje wordt achtergelaten, moet u ervoor zorgen dat u verschillende betaalmethodes aanbiedt. Naast traditionele middelen zoals debet- of kredietkaarten, is het essentieel om meer specifieke opties aan te bieden, zoals Google Pay of Apple Pay. Waarom geen cryptobetalingen aanbieden? Houd er ten slotte rekening mee dat veel winkelwagentjes incompleet blijven vanwege de hoge verzendkosten. Verschillende opties zijn mogelijk: click and collect, gratis levering boven een bepaald bedrag, enz.
Milieuvriendelijke trend
Ecologie wordt steeds belangrijker voor mensen. Om de harten van uw klanten te veroveren en tonen dat u inspanningen levert om uw CO2-uitstoot te beperken, kunt u verschillende oplossingen bedenken: gebruik milieuvriendelijkere leveringsmethodes zoals de fiets of hybride wagens, gebruik gerecycleerde of recycleerbare verpakkingen, beperking van plastic, enz. Vergeet niet om uw "overwinningen" en "veranderingen" te belichten op uw website. Dit is een manier om klanten aan te trekken die bezorgd zijn over de toekomst van onze planeet.
Producten aanbevelen
Uw e-commerce dient efficiënte interne links te hebben om de juiste producten aan klanten te kunnen aanbevelen. Bij de aankoop van een telefoon is het bijvoorbeeld relevant om uw klanten een smartphonehoesje voor te stellen. Een goede semantische analyse is essentieel om ervoor te zorgen dat de aanbevelingen zo relevant mogelijk zijn.
Chatbots schieten te hulp
De soldenperiode is vaak hectisch, waardoor er weinig tijd overblijft voor ontspanning. Ontlast uzelf van vervelende taken door een Chatbot te installeren op uw online winkel. Deze zal dienen als assistent voor de eenvoudigste vragen van klanten en kan worden geconfigureerd om de meest gestelde vragen te beantwoorden. Indien nodig kan het de klant ook doorverbinden met een operator. Door deze eerste filter van verzoeken wordt voorkomen dat uw mailbox overbelast raakt en worden uw teams ontlast van tijdrovend werk.
Senioren: een nieuw doelwit
Hoewel ze vaak de laatsten zijn om zich aan technologie te wagen, hebben senioren tijdens de lockdown een aantal compromissen moeten sluiten. Ze hebben zich moeten aanpassen en zichzelf in vraag moeten stellen: zich inschrijven op sociale netwerken om contact te houden met familieleden, artsen raadplegen via videoconferentie, online aankopen doen,... Senioren zijn nu meer vertrouwd met technologie. Daarom dienen wij hen erbij te betrekken door hen producten aan te bieden die hen waarschijnlijk zullen interesseren.
Solden en e-commerce gaan zeker hand in hand! Namens het voltallige Proximedia-team wensen wij onze klanten een succesvolle soldenperiode. Voor meer informatie over onze diensten kunt u met ons contact opnemen.