Maken van een website:optimaliseer ze met deze 6 tips
Als u de visibiliteit van uw site wilt maximaliseren, kan dat veel tijd in beslag nemen! Er zijn echter effectieve oplossingen die u in staat stellen om volledig gratis een groter rendement te behalen. Hier zijn een paar waardevolle media en enkele tips om ervan te profiteren.
1. Instagram: de booster van visibiliteit
Als u zichtbaar wilt zijn en een goed imago wilt creëren, zijn hier enkele tips die u kunt gebruiken. Denk aan het posten van content die visueel de aandacht trekt met kwaliteitsfoto's, gebruik doelgerichte #'s, creëer story’s, vergeet niet om videocontent te gebruiken en stimuleer interactie. Wees interactief en zorg voor regelmatige content! Als u erin slaagt om een community uit te bouwen, is het essentieel om deze aan u te binden en te onderhouden.
2. Google My Business: uw online etalage
Dankzij het aantrekkelijke en verzorgde profiel van uw bedrijf kunt u meteen in de roos schieten. Met een paar klikken zou de internetgebruiker in staat moeten zijn om toegang te krijgen tot uw bedrijf. Daarom moet uw profiel volledig zijn (openingstijden, locatie, eventuele links...) en moet u relevante informatie presenteren (presentatie, beschrijving van de kwaliteit...). Net als bij Instagram mag u het visuele niet verwaarlozen. Google My Business is een nuttig visitekaartje. Wanneer een internetgebruiker u opzoekt, geniet het de voorkeur om een perfecte fiche te hebben.
3. Facebook: een must
Aangezien het nog steeds relevant is, blijft dit sociale netwerk het belangrijkste. Daarom is het verstandig om na te denken over het presenteren van een professionele, verzorgde en regelmatig bijgewerkte pagina. Foto's, nieuws en informatie over uw activiteiten zijn allemaal goede redenen om met uw contacten te communiceren.
4. Twitter: wees geen vogel... voor de kat
Twitter is voor bedrijven echt een domein om te veroveren! Om efficiënt te zijn en het meest uit dit medium te halen, zijn er een paar gouden regels die u moet respecteren bij het tweeten: wees beknopt, duidelijk en aanwezig, maar nooit overdreven. En aarzel bovenop de tweets nooit om banden aan te knopen met degenen die op uw posts reageren.
5. LinkedIn: voor professionals
U kunt het CV van uw bedrijf presenteren en – waarom niet – samenwerken met andere professionals. Als echte toegangspoort naar professionals, moet u ervoor zorgen dat de informatie regelmatig wordt bijgewerkt en dat de foto’s perfect zijn. Neem contact op met de profielen waarvan u denkt dat ze uw bedrijf een boost kunnen geven.
6. Echte ontmoetingen: omdat ze ook van tel zijn
Uw acties mogen niet beperkt blijven tot het voeden van sociale media: u heeft ook persoonlijke contacten en ontmoet regelmatig andere mensen. Om de discussie te verdiepen, de geesten te prikkelen of om mensen over u te laten praten, blijft het visitekaartje een zeer effectief middel. Het moet leesbaar en duidelijk zijn, de nuttige informatie moet goed georganiseerd zijn en de kenmerken van uw activiteit zo goed mogelijk weerspiegelen. Gebruik kwaliteitspapier en verwaarloos nooit de kracht van originaliteit! .
Denk eraan om uw sociale media te vermelden! Dit is natuurlijk geen volledige lijst van alles gangbare methodes. Als u meer wilt weten over alternatieve oplossingen, aarzel dan niet om onze teams te vragen u te helpen. Deze adviezen zijn een vertrekpunt.