Verbeter de omzet van uw e-commercemet onze tips
Door uw marketingstrategie aan te passen is het zeer eenvoudig om de omzet van uw e-commerce te verhogen. Met geweldige punchy acties en loyauteitsprogramma’s kunt u de verkoop van uw product en/of merk snel een boost geven.
Reclame die rondgaat
Er is niets aantrekkelijkers voor een surfer dan het ontdekken van online reclame. Speciale aanbiedingen, verrassingsacties, flash sales, beperkt aanbod, u moet op deze technieken vertrouwen om klanten aan te trekken, een urgentie triggeren en uw online winkel "the place to be" maken voor koopjes.
Gratis verzendkosten
Wist u dat veel internetgebruikers vaak afhaken als ze ontdekken dat de prijs van de levering te hoog is? Bied de verzending gratis aan uw klanten aan wanneer ze hun eerste aankoop doen of wanneer ze een bepaald bedrag overschrijden. Op deze manier maakt u meer kans dat ze hun aankoop afronden.
Denk aan automatische herinneringen
Zoals hierboven uitgelegd, stoppen sommige klanten hun aankoop om verschillende redenen (ongeschikte betaalmiddelen, hoge verzendkosten, maken van een account, etc.), aarzel dan niet om ze opnieuw te contacteren. Het is ook interessant om herinneringsmails te sturen voor andere gelegenheden, zoals verjaardagen of zelfs de eindejaarsfeesten om zo de loyauteit te bevorderen.
Maak een gastaccount aan
Sommige internetgebruikers onderbreken de aankoopprocedure omdat ze beseffen dat ze een account moeten aanmaken om verder te kunnen gaan. Met het aanmaken van een "guest checkout" verzekert u zich ervan dat uw potentiële klanten doorgaan tot het einde van hun aankoop. Op deze manier verliest u minder mensen in de purchase funnel.
Focus op upsell en cross-sell
Upselling betekent producten proberen te verkopen van een hogere klasse dan degene die de internetgebruiker zoekt. Cross-selling daarentegen is de techniek die bestaat uit het verkopen van complementaire producten bovenop degene die door de klant zijn aangekocht (als het een telefoon is: een hoesje, een oplader, enz.).
Gebruik klantenbeoordelingen om te overtuigen
Aarzel niet om de beoordeling van uw klanten in de verf te zetten. Deze beoordelingen zijn waardevol voor de online community, die de neiging heeft om echte mensen te geloven in plaats van een advertentie. Zo kunnen potentiële klanten een "objectieve" feedback krijgen over het product dat ze willen aankopen.
Als u onze tips volgt, zal het u ongetwijfeld snel lukken om de omzet van uw e-commerce te verhogen. Wilt u uw marketingstrategie herzien met behulp van professionals? Neem contact op met ons team van experts die u graag helpen om uw doelstellingen te bereiken.