Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

Hoe kan ik meer klanten naar mijn e-commerce lokken?

Op zoek naar een manier om meer klanten naar uw e-commerce te lokken?

Zoek niet verder, wij geven u de beste strategieën om meer klanten aan te trekken. 2021 is echt het jaar van de online business. Daarom moet u alle kansen grijpen door dit aspect van uw onderneming, bedrijf of freelance-activiteit te ontwikkelen.

Gebruik beoordelingen van klanten

De commentaren van internetgebruikers fungeren over het algemeen als een stimulans voor nieuwsgierigen om te besluiten een winkel, een merk, een restaurant, enz. uit te proberen. Daarom is het van essentieel belang uw eerste strategie op hen te richten.

Aarzel niet om op zoveel mogelijk klanten te reageren, of deze recensies nu negatief of positief zijn. U toont uw menselijkheid en uw klantvriendelijke kant. Een aspect waarop u moet letten, anders krijgt u te maken met veel negatieve opmerkingen, die uw reputatie kunnen schaden.

Click and collect

Met de herhaalde sluitingen van winkels, tijdslimieten of andere beperkingen is het soms beter om over te schakelen op de "click and collect"-opties. Praktisch en eenvoudig als ze zijn, komen deze steeds meer voor.

De klant kiest online en kan op zijn gemak rondsnuffelen om tussen uw verschillende producten een pareltje te vinden. Dit zorgt voor een substantiële tijdsbesparing. Een merk dat dit aan zijn klanten kan bieden, zal zeker een goede reputatie verwerven.

Online reclamecampagnes

Het gebruik van gerichte advertenties zoals op Google Ads, Facebook Ads, of zelfs Instagram zijn een relevante manier om raak te mikken. Niet alleen kunnen ze een publiek aanspreken dat met veel kans uw product zal kopen, maar u kunt ze ook gemakkelijk aanpassen afhankelijk van het product dat u wilt verkopen.

U kunt ook advertenties richten binnen een straal van een bepaald aantal kilometers om het lokale, nabije gevoel te versterken. Het is nu een goed moment om uw Google My Business-fiche in te vullen.

Kortingen en prijsvragen

Het aanbieden van kortingen kan een goede manier zijn om uzelf en uw diensten te promoten. 10% korting geven vanaf een minimumbedrag, het aanbieden van de verzending, een promo voorstellen na X-aantal gekochte artikelen, enz.

Op dezelfde manier is het lanceren van prijsvragen om uw community te engageren een goede tactiek. Nu kent u de beste technieken om meer klanten naar uw e-commerce te lokken.

Voor specifieke vragen over uw strategie, kunt u contact met ons opnemen! Ons team van deskundigen zal u begeleiden en oplossingen bieden die op uw doelstellingen zijn toegespitst.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

04/10/2023
Cybercriminaliteit 2023:
een blik op opkomende fraudemethodes met Proximedia
Lees meer
24/08/2023
Hoe creëert u een merk
en lanceert u een bedrijf?
Lees meer
14/06/2023
Bing Image Creator:
AI om unieke beelden te creëren!
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken