Hoe maakt u
uw Instagram-biografie aantrekkelijker?

Hier zijn vijf tips om meer mensen naar uw profiel te lokken via uw biografie. Het zal u toelaten om uw volledige profiel boeiender te maken.

Biographie Instagram
Waarom moet u uw Instagram-pagina verzorgen?

Instagram is een van de meest gebruikte sociale netwerken op dit moment. Elke maand heeft het meer dan een miljard actieve gebruikers. Het zou een vergissing zijn om dat te negeren. Met Instgram kunt u dus een breder en soms zelfs jonger publiek bereiken. 71% van de gebruikers is jonger dan 35 jaar.

Wat is de Instragram-biografie?

Als iemand uw profiel tegenkomt, is dat het eerste wat ze zien, na uw foto. Het stelt u in staat om een beschrijving te geven van uzelf, uw bedrijf, wat u van plan bent te posten, de projecten van uw onderneming, enzovoort.

Eerste punt: beschrijf uw bedrijf

In de eerste twee regels is het noodzakelijk om het doel van uw profiel meteen te begrijpen. De beschrijving van uw bedrijf moet kort zijn en binnen de 80 karakters blijven. Daarnaast verschijnt er een pictogram "toon meer" waarop de gebruiker moet klikken om toegang te krijgen tot de rest van de biografie. Het is daarom essentieel om mensen snek zin te geven om er meer over te weten.

Tweede punt: gebruik emoji’s

Het gebruik van emoji’s geeft een beetje kleur aan uw beschrijving. Het gebruik van emoji’s in combinatie met de tekst zal u helpen om uzelf beter te situeren, uw biografie te structureren en direct de aandacht van de internetgebruikers te trekken. Bijvoorbeeld: bent u een digitale marketeer? Nou, de laptop-emoji zal perfect van pas komen.

Derde punt: wees beknopt en duidelijk

De biografie heeft een limiet van 150 tekens. Het is daarom essentieel om meteen ter zake te komen. Maar 150 tekens is niet zo weinig. Het is dus mogelijk om uw e-mailadres en uw website mee te geven. Begeleid door een kleine emoji, natuurlijk. Vergeet het tweede punt niet.

Vierde punt: gebruik de vermeldingen

Wanneer u naast uw professionele profiel een persoonlijk profiel heeft, kunt u dit vermelden zodat de Instagrammers kunnen achterhalen wie er achter dit bedrijf zit. Het omgekeerde is ook aan te raden, als uw persoonlijke profiel meer abonnees heeft dan dat van uw bedrijf, kunt u dit vermelden om meer mensen naar het bedrijf te lokken.

Vijfde punt: gebruik links

Wanneer uw profiel als professioneel wordt beschouwd, kunt u links opnemen in uw biografie. Dit is zeer nuttig als u ook een website heeft. U weet niet hoe u van een normale naar een professionele account kunt overschakelen? De oplossing !

Follow instagram proximedia

 



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

01/10/2020
Online gidsen:
een formidabele communicatietool
Lees meer
14/09/2020
Het digitale marketinglexicon
Lees meer
03/09/2020
SWOT:
4 letters die niet mogen worden genegeerd
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site