Hoe een sterke inleiding schrijvenvoor een artikel?
Het is niet evident om de aandacht te trekken van een nieuw publiek, dat niet vertrouwd is met uw merk, product of dienst. Er zijn echter verschillende manieren om de lezer aan boord te krijgen. Via Proximedia leert u verschillende methodes om een sterke inleiding voor een artikel te schrijven.
Wees zo expliciet mogelijk
Wat het publiek het meest haat, is tijdverspilling. Daarom is het een goed idee om hen gerust te stellen door al in de inleiding aan te geven welke punten u gaat maken. Op die manier weet de lezer meteen of de inhoud voor hem of haar van belang is. Het is best om vanaf het begin eerlijk te zijn en de structuur van uw artikel uit de doeken te doen. Stel uzelf uw artikel voor als een thesis, dit zal uw helpen bij de opbouw ervan.
Stel een overtuiging in vraag
Wat is een betere manier om publiek aan te trekken dan hun zekerheden op losse schroeven te zetten? Stel een vraag die hun overtuigingen uitdaagt en in vraag stelt. Bijvoorbeeld, "scoren artikelen beter dan video's?" of " vijftien emoji’s verbeteren de SEO op LinkedIn!" Breng uw publiek aan het twijfelen en geef hen een bevredigend antwoord dat hen zal helpen meer te leren over digitale strategieën.
Hoe vaker een probleem voorkomt, hoe meer u zult worden gelezen
Kaart een vaak terugkerend probleem in uw vakgebied aan: "Hoe krijg ik meer volgers?”, "Waarom komt mijn e-commerce niet op gang?" U bent er bijna zeker van dat meerdere mensen met dit probleem te maken hebben. Vanaf dat moment laat u hen zien dat u begrijpt hoe hun situatie is en hoe zij zich voelen. Vergeet niet dat uw artikel hen een oplossing moet bieden, die hen zal helpen hun moeilijkheden te overwinnen.
Een citaat gebruiken
"Succes is een slechte leraar. Het zorgt ervoor dat slimme mensen geloven dat ze onfeilbaar zijn." Dit citaat van Bill Gates is het perfecte voorbeeld van hoe u de reflectie over een onderwerp kunt aanzwengelen. De lezer raakt er snel door geboeid. Het symboliseert uw denkproces en stelt u in staat een vraag te stellen over een zeer specifiek onderwerp. Let op dat u dit niet te veel gebruikt! Te veel citaten zou de indruk wekken dat u op anderen vertrouwt om uw eigen woorden te valideren.
Leg de lezer uit wat hij te winnen heeft
Zet de verdiensten van uw artikel in de verf! "Na het lezen van ons onderzoek zult u in staat zijn de beste computer voor uw spelletjes te kiezen" of "U zult in staat zijn de meest voorkomende problemen bij het starten van een bedrijf te onderkennen". Door de nadruk te leggen op de vaardigheden die uw artikel de lezer zal bieden, geeft u hem of haar alle redenen om verder te lezen en aan autonomie te winnen. Niet lezen is beslissen om met een probleem te blijven zitten!
Het is van cruciaal belang om een sterke inleiding voor een artikel te schrijven, aangezien het zonder twijfel het belangrijkste onderdeel is. Ontbreekt het u aan inspiratie of weet u niet hoe u verder moet? Geen probleem, met Proximedia N.V. zijn er altijd oplossingen! Ons team van professionals bestaat uit copywriters die u kunnen helpen bij het opstellen van de meest geschikte teksten voor uw noden. Wilt u meer informatie? Neem onmiddellijk contact met ons op!