Google My Business Onze tips en tricks voor een maximale zichtbaarheid
Google is de meest gebruikte tool voor opzoekingen. Het raadplegen van dit platform is een echte reflex geworden voor het zoeken naar een hotel, een restaurant of een vakman in de bouw, bijvoorbeeld. Google My Business is de ideale aanvulling voor een website om op de zoekmachine zo zichtbaar mogelijk te zijn.
Het is een directory service gewijd aan economische activiteiten die inzake zoekresultaten uiteraard door Google bevoorrecht is en die een geoloklalisatie met Google Maps mogelijk maakt. Uw potentiële klanten zullen u dus sneller vinden. Bovendien genereert Google automatisch een fiche over lokale handelszaken. Denk maar aan bestellingen, om onaangename verrassingen en benaderingen te vermijden.
Google My Business tot uw dienst!
Ziehier 6 tips en tricks om uw Google My Business fiche te optimaliseren:
1. De goede naam vinden
De naam van uw bedrijf of van uw winkel is belangrijk voor de verwijzing. Uiteraard is het moeilijk deze te veranderen om aan alle criteria van Google te voldoen. Nochtans zijn er enkele valstrikken waarin u niet mag trappen. Zo is het bijvoorbeeld contraproductief om de naam in hoofdletters te schrijven. De zoekmachine beschouwt deze schrijfwijze als forcing.
2. Gebruik de Google meningen
Wanneer een surfer iets opzoekt, bijvoorbeeld over een restaurant, dan raadpleegt hij de adviezen die de klanten hebben gegeven. Om overtuigend over te komen, moeten er veel meningen zijn. Aarzel dus niet aan uw klanten te vragen om u een score te geven.
3. Vind de juiste categorie voor uw activiteit
Voor de verwijzing moet u uw activiteit aan verschillende zoekwoorden koppelen. Werp een blik op wat er op de voorgrond wordt gezet door uw concurrenten of door bedrijven die dezelfde discipline ontwikkelen. Let op dat u uw activiteitendomein niet kunstmatig uitbreidt. Het is belangrijk dat u goed definieert wat u doet, om degene die de opzoeking doet, niet teleur te stellen.
4. Gebruik foto en video
De kracht van het beeld hoeven we u niet meer aan te tonen. Als u een niet zo getalenteerde fotograaf bent, dan is het zeker belangrijk dat u hiervoor beroep doet op een professional. U heeft verschillende recente foto’s nodig die regelmatig worden vernieuwd, om uw realiteit zo dicht mogelijk te benaderen. Het is ook aangeraden om te kleine beelden te vermijden. Vergeet niet dat tal van surfers op een smartphone opzoekingen doen. Een video is een al even interessant werkinstrument. Zo kan bijvoorbeeld een virtueel bezoek aan een kamer een doorslaggevend argument zijn voor de keuze van een hotel.
5. Sluit aan bij alle criteria van Google My Business
Op het moment dat u uw My Business fiche creëert, moet u allerlei informatie geven. Verwaarloos geen enkel van de criteria die men aan u zal vragen. Dit is belangrijk om ervoor te zorgen dat u het maximum uit de verwijzing kunt halen.
6. Creëer actualiteit
Om een potentieel publiek te bereiken en trouw te maken, is het essentieel dat u uw sociale netwerken voedt. Maak bekend wat er in het leven van uw bedrijf gebeurt. Voor restauranthouders is het al interessant om elke dag opnieuw de dagschotel bekend te maken. Voor een winkel is het heel nuttig om de promoties en de solden aan te kondigen.
Heeft u vragen over dit onderwerp? Contacteer dan ons team van professionals. Wij staan voor u ter beschikking. Ontdek onze Google My Business opleidingen via de Proximedia Academy.