Efficiënter online verkopen 6 onmisbare elementen om beter online te verkopen
De onlineverkoop is vandaag een onvermijdelijke sector geworden in de Belgische economie. Via deze weg wordt er voor bijna 11 miljard verkocht.
Om uw omzet een boost te geven, mag u de e-commerce dus niet links laten liggen. Wij geven u hierna enkele belangrijke tips om efficiënt te werk te gaan.
1. Zorg voor uw zichtbaarheid
Verwijzing is het sleutelelement om een mogelijke klant te ontmoeten en daarvoor wordt meestal de zoekmachine Google gebruikt. Het is dus belangrijk om uw website te optimaliseren om te voldoen aan de zoekcriteria van Google.
Verder is het nuttig om rekening te houden met de meest gebruikte woorden voor opzoekingen in uw sector. Ze moeten u helpen bij het opstellen van uw teksten.
2. Beschrijf uw product op een originele manier
Om de aandacht van een mogelijke klant te trekken eens hij is aanbeland op uw website, moet u hem originele content aanbieden. Vergeet de productbeschrijving die u werd bezorgd door de leverancier, vervang lange teksten door korte en nuttige informatie.
3. Gebruik wervende en nuttige content voor de klant
U hebt maar een paar seconden om de aandacht van de internetgebruiker te trekken. U moet dus content voorstellen die hem onmiddellijk aantrekt. Gebruik eerder ’u’ dan ’wij’: u staat tenslotte ten dienste van uw klanten. Leg snel uit wat de meerwaarde van uw producten is, wissel foto’s af met video’s en teksten. Alle middelen zijn goed.
Ook duidelijkheid is van primordiaal belang. Stel dus helder afgebakende categorieën voor. Hoe sneller de klant vindt wat hij zoekt, hoe meer kans u hebt op een verkoop. Ook foto’s kunnen in deze context erg nuttig zijn. Zorg dus op uw website voor foto’s van hoge kwaliteit.
Stel ook voor om alle vragen van de internetgebruiker te beantwoorden. Als u daarvoor geen extra personeel ter beschikking hebt, stel dan een onderdeel met FAQ’s voor.
4. Denk ook aan de mobiele versie
De verkoop via smartphones blijft toenemen. Er wordt al gesproken van 1/3 van de Belgen die in 2018 een onlineaankoop deed via de smartphone.
Het is dus van cruciaal belang om een compatibele versie voor mobiele apparatuur te hebben. Zorg daarbij voor optimale zichtbaarheid op een scherm dat veel kleiner is dan dat van een pc of een tablet.
5. Vermeld duidelijk alle prijzen
Wanneer de internetgebruiker ingaat op uw voorstel, zou het jammer zijn dat hij zijn virtueel winkelmandje leegmaakt omdat hij zich geen rekenschap heeft gegeven van de kosten voor deze mogelijke aankopen. Vermeld uw prijzen dus duidelijk, zodat ze niet tot frustratie leiden.
6. Stel verschillende betaalmiddelen voor
Er bestaan vandaag uiteraard heel wat betaalmiddelen. Bij ons wordt nog altijd de voorkeur gegeven aan krediet- en debetkaarten, maar ook andere betaalmiddelen worden steeds populairder.
Paypal is daarvan een treffend voorbeeld, en ook de toepassingen voor mobiel betalen zijn in opmars. Om te weten wat uw klanten willen, stelt u verschillende mogelijkheden voor om de aankopen te betalen.
Met deze punten in het achterhoofd hebt u kilometers voorsprong op uw concurrenten. Mocht u over dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Ons team van specialisten staat tot uw dienst.
Voldoet dit artikel aan uw verwachtingen ?
Deel het dan op uw netwerken!