6 tips voor een
efficiënte e-mailhandtekening

Net als een heerlijk dessert dat een maaltijd nog lekkerder maakt, is de e-mailhandtekening een gelegenheid om een goede indruk achter te laten bij uw contactpersoon. Een professionele handtekening moet informatief zijn en tegelijkertijd een lust voor het oog. Hoe moet ik dat doen? Tussen automatische generatoren, de opkomst van video of de Less is More-trend is het niet makkelijk kiezen. Wij stellen u 6 stappen voor om uw handtekening te optimaliseren.

Signature mail Proximedia1. Identificatie

Uw contactgegevens moeten volledig en duidelijk zijn: naam, voornaam, bedrijf, functie... Een foto zal u helpen om onmiddellijk te worden geïdentificeerd, net als een goede volgorde van de gegevens. Een doeltreffende handtekening is slechts enkele regels lang en moet in minder dan 5 seconden te lezen zijn. Uiteraard zijn spelfouten verboden.

2. Design

Het toevoegen van uw bedrijfslogo mag dan een must zijn, u moet de ruimte niet overbelasten. Vermijd de klassieke valkuilen: uw handtekening mag geen kleuren en lettertypes (soorten en maten) door elkaar gooien. Volg de regel van 2. Val terug op de essentie omdat te veel info alle info doodt. Als u te veel informatie wilt meegeven, zorgt u ervoor dat niets gelezen zal worden!

3. Toegankelijkheid

Laat uw contactpersoon toe om u te antwoorden door al uw referenties toe te voegen: telefoon, sociale media, Skype-link, adres (maar niet uw e-mail, dat is nutteloos). Wees beschikbaar en toegankelijk, net als mobile friendly. Zorg ervoor dat uw handtekening ook op de smartphone correct wordt weergegeven.

4. Consistentie

Net als uw schriftelijke handtekening, moet die van uw e-mails bij u passen. Geef geen verkeerde indruk van uw persoonlijkheid of bedrijf. Denk aan deuniformiteit van alle handtekeningen van uw werknemers en medewerkers via een huisstijl om meteen herkenbaar te zijn.

5. Tags

Denk aan HTML, dat is de universele taal bij uitstek, het Esperanto van het web: vergeet andere formaten. Optimaliseer de weergave met behulp van de juiste tags, zodat het geheel onder alle omstandigheden correct afgebeeld wordt. Neem om dezelfde reden niet het risico alle informatie in een beeld te integreren.

6. Promotie

Maak gebruik van de handtekening om uw activiteiten in de verf te zetten. Leg links naar uw nieuws, website of blog. Maatwerk is welkom: voeg links toe naar artikelen en video's die mogelijk overeenstemmen met de inhoud van uw e-mail. Voeg indien nodig ook een banneradvertentie en een actieknop toe. Wilt u meer weten? Onze medewerkers zullen u begeleiden.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

14/09/2020
Het digitale marketinglexicon
Lees meer
03/09/2020
SWOT:
4 letters die niet mogen worden genegeerd
Lees meer
10/08/2020
Het digitale marketinglexicon:
eerste hoofdstuk
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site