Creatie van een website Webshop, 3 succesfactoren
Creatie van een website: E-commerce is in oprkomst!
"De omzet van de Belgische e-commerce sector neemt toe! "of "2018: de Belgische e-commerce heeft 7 miljard euro bereikt" maar ook "de waarde van het winkelmandje bedraagt gemiddeld 113,60 euro en neemt voortdurend toe! ». Dit is wat u in het nieuws kunt lezen over de Belgische webshops. Deze headlines maken dat u online wilt gaan verkopen en hiermee u verkopen wilt verhogen, nietwaar? Maar u vindt uw weg niet? Geen paniek! Rome is ook niet op één dag gebouwd. Laten we eerst uitleggen wat een webshop is.
Webshop, wat is dat ?
Webshop, e-commerce of online shop zijn termen die verwijzen naar een website waar uw producten of diensten te koop worden aangeboden. Niet te verwarren met een site die gebruikers aanmoedigt om naar een fysiek verkooppunt te gaan. Neen, een webshop moet de mogelijkheid geven om een bestelling te plaatsen en dient tevens een online betaalmethode aan te bieden.
E-commerce: het nieuwe Eldorado
Een webwinkel laat consumenten toe - 24 uur op 24, 7 dagen op 7 - comfortabel thuis te winkelen, maar ook elders. Dit dankzij de vele mobiele technologieën zoals laptops, tablets of smartphones.
Het zorgt er ook voor dat potentiële klanten zich beter kunnen informeren over een product of dienst voordat ze het aankopen.
Het online verkoopsysteem is het nieuwe Eldorado geworden. Het trekt veel handelaars aan. De sector is vandaag de dag een zeer concurrerende sector geworden. Net als bij een fysieke winkel, hoe meer u gespecialiseerd bent, hoe minder impact de concurrentie zal hebben op uw bedrijf. Voor een betere groei van uw online business is het echter noodzakelijk dat u professionele, geteste en goedgekeurde diensten aanbiedt. We geven u een kort overzicht van de 3 criteria waaraan u moet werken om deze strijd te kunnen aangaan.
1. Functioneel en snel
Uw E-commerce site moet snel en gebruiksvriendelijk zijn. De interface moet er professioneel uitzien. Teksten, afbeeldingen en downloadsnelheid moeten centraal staan! Dit zijn factoren die het vertrouwen wekken. Zorg ervoor dat uw potentiële klant geen obstakels tegenkomt tijdens zijn zoektocht naar de Graal. Hij zou in staat moeten zijn om zijn aankoop in slechts 3 klikken af te ronden. De kans is groot dat u de Bounce Rate hiermee aanzienlijk verlaagt.
2. Levering: een redelijk termijn
Wat is er meer frustrerend dan 15 dagen te moeten wachten om uw aankopen te krijgen? Levertijden, verzendingskosten en terugzendingsmogelijkheden zijn voor de consument doorslaggevende factoren in de selectie van hun webshop. De kosten blijven een belangrijk aspect bij de keuze van de leveringsmethode. Schrik potentiële klanten niet af, en bied hen verschillende mogelijkheden aan. Wat dacht u van gratis verzending? In België worden op Google 140 aanvragen per maand geregistreerd door internetgebruikers die op zoek zijn naar sites die gratis levering aanbieden. Het is het overwegen waard, is het niet?
3. Een zeer eenvoudige betaalmethode!
Een laatste punt moet worden aangepakt, maar niet de minste, de wijze van betaling. Dit is de laatste stap in het aankoopproces. Ook hier hebben kopers hun voorkeur. Het is in uw belang om deze stap te vergemakkelijken door verschillende alternatieven voor te stellen. In België wordt de voorkeur gegeven aan drie betalingsmogelijkheden. In het bijzonder de kredietkaart (Visa / Master Card), de debetkaart (Bancontact) en ten slotte de elektronische portemonnee van PayPal.
Bij Online begeleiden wij u door deze verschillende stappen. Ontdek ook onze voorstellen voor de creatie van uw E-commerce.