World Emoji DayWereld-emoticon-dag!
World Emoji Day: feestdag van de emoticons
Zeg het met emojis, da’s zoveel beter. Sinds de jaren 90 en de opkomst van de gsm en het internet, hebben de emoticons onze communicaties overrompeld. In de jaren 70, aan de andere kant van de Atlantische Oceaan, deden de eerste smileys hun intrede. Vandaag zijn het er meer dan 3.000! Dat is enorm. Dus voor elke emotie of actie bestaat er wel een emoji. En net zoals de mens, passen ook de pictogrammen zich eveneens aan de evolutie aan. Het was dan ook meer dan logisch dat men een World Emoji Day zou creëren.
17 juli 2019: #Worldemojiday
Sinds enkele jaren is 17 juli de dag waarop de emojis worden gevierd. Dat is meteen ook dé gelegenheid om ze te huldigen met een publicatie. En Proximedia ontsnapt niet aan die regel. Het hele team heeft beslist om het spel mee te spelen aan de hand van tientallen foto’s en berichten. Een uitgelezen kans om iets speciaal te doen voor een zo belangrijk digitaal instrument.
Emoji: een echte communicatiehefboom
Een emoji dient niet alleen om fun in de keet te brengen. Integendeel. Zoals uitgelegd in dit artikel, zijn emoticons sterke marketingbondgenoten! Op sociale netwerken helpen ze het vastleggingspercentage te versterken. De berichten komen beter over en ze trekken veel meer de aandacht van de lezers. Het is niet voor niets dat internationale ondernemingen vechten om emojis te hebben in de vorm van hun producten! Vraag het maar aan Disney, voor de lancering van Star Wars!
Emoji World Day: het pictogram, een onmisbaar marketinginstrument!
Dit pictogram zit overal! Probeer maar eens een dag door te brengen zonder een bericht met een emoji erin te lezen: da’s onmogelijk! Wat een revolutie in de geschreven taal ontketende, is nu volledig ingeburgerd in het dagelijks leven van de gebruikers van nieuwe technologieën. Het is een cultuur die we niet meer kunnen missen. Hiermee kunnen we gemakkelijker emoties overbrengen. Beter?
Een like of een unlike, een glimlach of een boze smiley helpen om duidelijk te focussen op wat prospecten waarderen of verafschuwen! Het is een uitstekend meetinstrument. Tal van ondernemingen hebben rond dit fenomeen marketingtools ontwikkeld. Met een emoji is het klikpercentage hoger. Doe gerust de test! Hiermee kunt u:
- een frisse toets aan een bericht geven
- een inlichting benadrukken
- emoties overbrengen
- de aandacht trekken
Wenst u hierover meer te weten? Onze chefs staan tot uw dienst als u nog vragen hebt. Ze bieden u ook (opleidingen voor Facebook) Facebook training en sociale netwerken. In afwachting kunt u zich altijd amuseren met onze collega’s die met plezier het spel willen spelen! #worldemojiday