Hoe verkoop ik mijnproducten online?
U heeft een e-commerce, maar uw verkoop komt niet van de grond? Misschien heeft u een beetje hulp nodig! Daarom heeft Proximedia een artikel samengesteld om u te helpen bij het beantwoorden van de vraag: hoe kan ik mijn producten online verkopen?
Wie zijn mijn klanten?
De eerste stap vereist kennis van het typische profiel van uw klanten: wie zijn zij? Waar houden ze van? Wat vinden zij goed aan uw product of merk? Als u eenmaal uw ideale koper heeft kunnen bepalen, is het tijd om woorden te vinden die hen zullen aanspreken en overtuigen. Zorg ervoor dat u de juiste woordenschat gebruikt, neem uw toevlucht tot jargon als u uw merk een trendy tintje wilt geven of gewoon als uw product gericht is op een nichepubliek.
Het komt erop aan hen duidelijk te maken wat zij eraan winnen door uw product te kopen, door uw dienst te gebruiken, welke voordelen zij kunnen verwachten in vergelijking met uw concurrenten. De tevredenheid van de klant moet de twijfelaars ertoe aanzetten de sprong te wagen en op hun beurt het product te kopen dat u aanbiedt. Vergeet niet dat de gemiddelde koper in amper twintig seconden een beslissing neemt! U moet vanaf het begin impact hebben.
Laat de klant dromen
Naast de geschikte woordenschat moet u een verhaal bedenken dat uw klant in staat stelt zichzelf erin te herkennen. Een verhaal verkoopt, roept herinneringen op, maakt mensen sterk emotioneel. Dit is het moment om een echte relatie tussen de klant en uw merk of product op te bouwen.
Maar ga niet te ver en vermijd een al te promotionele of publicitaire toon. U riskeert snel het vertrouwen te verliezen dat tussen potentiële kopers en uw product zou kunnen ontstaan. Wees natuurlijk, gebruik alledaagse situaties waarmee mensen zich gemakkelijk kunnen identificeren. Het is best om het simpel te houden. Structureer uw voorstel zo dat het gemakkelijk te begrijpen is. Benadruk belangrijke onderdelen (opsommingstekens, groter lettertype, vet, alineastructuur, enzovoort).
Denk aan SEO
Als u uw verkoop wilt stimuleren, moet u ook uw online visibiliteit vergroten. Uw strategie moet worden uitgedacht voor SEO om de beste zoekwoorden te bepalen. Dit is een must als u hoopt op de eerste resultatenpagina’s van Google te verschijnen. Het is de moeite waard om wat benchmarking te doen om te zien hoe uw concurrent het doet en welke zoekwoorden het meest rendabel zijn voor hun e-commerce.
Om u te helpen, kunt u SemRush uitproberen. U kunt ook denken aan het optimaliseren van uw afbeeldingen die uw bondgenoten kunnen worden voor een betere SEO. Kies voor kwaliteit, met close-ups van het voorwerp in kwestie, verschillende invalshoeken, omringd door andere voorwerpen om een totaalbeeld te krijgen, maar ook apart voor een intieme blik.
Zet klantenbeoordelingen in de verf
Klantenbeoordelingen zijn zeer belangrijk, aangezien zij op hun eentje een aankoop kunnen tegenhouden of bevestigen in geval van positieve bemerkingen. Veel mensen zullen deze raadplegen alvorens tot het kopen over te gaan. Daarom zijn zij essentieel voor uw e-commerce. Ze zullen referenties worden voor uw toekomstige klanten!
We hopen dat we uw vraag hebben kunnen beantwoorden: hoe kan ik mijn producten online beter verkopen? Het is tijd om actie te ondernemen en onze tips in de praktijk te brengen. Wilt u hulp bij het perfectioneren van uw strategie? Geef ons een seintje en wij zullen u bij elke stap ondersteunen.