Rekrutering gebeurt ook via sociale media
Rekruteerders hebben begrepen dat jongeren de traditionele platforms voor het zoeken naar werk geleidelijk hebben verlaten. Om dit probleem te overwinnen, hebben zij besloten zich te vernieuwen door hun blik te verbreden. De rekrutering in 2021 gebeurt ook via sociale media.
Boost geven
Urenlang zoeken naar een baan op VDAB, Actiris, LinkedIn of andere gespecialiseerde sites is niet langer het voorrecht van jongeren. Anderzijds is de tijd die zij op sociale media doorbrengen duidelijk toegenomen, zelfs nog meer sinds de pandemie.
Sommige bedrijven hebben dit begrepen en hebben besloten het voortouw te nemen door de visibiliteit van hun wervingscampagnes te vergroten door ze via sociale media te verspreiden.
Attractiviteit in opmars
Natuurlijk is het voeren van een campagne op sociale media al een manier om uw bedrijf of onderneming "trendy" te maken. Het getuigt van de bereidheid om te blijven evolueren en niet bang te zijn om out of the box te denken en nieuwe werknemers of interessante profielen aan te trekken. De toon die op sociale media wordt gebruikt is ook informeler.
Dit stelt u in staat al interacties met uw publiek te hebben, het profiel en de persoonlijkheid van een potentiële kandidaat te kennen en daardoor een sterkere relatie op te bouwen dan via een advertentie op een "traditionele" site.
Gerichte campagnes
De magie van sociale media en de promotie van posts maakt het zoeken zowel relevanter als eenvoudiger. Het is namelijk heel gemakkelijk om rekruteringscampagnes te voeren door te mikken op een gewenst profiel (leeftijd, plaats, interesses, enz.). Op die manier hoeft het bedrijf zijn post alleen maar uit te sturen naar een doelgroep, waarvan alle leden potentieel geschikt worden geacht voor de baan.
Bovendien kunnen met gerichte campagnes ook jongeren worden bereikt die uit hun professionele netwerken zijn gevallen. Bijvoorbeeld, vaklui die niet noodzakelijkerwijs op LinkedIn terug te vinden zijn. Erin slagen dit specifieke type profiel op sociale media te bereiken, is een belangrijk voordeel voor bedrijven. De barrière van sollicitatiegesprekken en vacaturesites lijkt steeds meer te worden doorbroken. Dankzij de rekrutering via sociale media wordt het voor een bedrijf steeds gemakkelijker om het ideale profiel te vinden.
Hebt u er ooit aan gedacht een wervingscampagne op te zetten via sociale media? Ons team van deskundigen staat klaar voor elke vraag om hulp. Voor meer informatie, contacteer ons!