Bd. de l’Humanité 237 - 1620 Drogenbos
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
fr|nl

Tiktok gebruiken om uw merkte promoten

Tijdens de lockdown explodeerde het gebruik van sociale media. Levi's voelde de wind draaien en maakte van de gelegenheid gebruik om een hashtag te sponsoren. Resultaat: 740.000 gebruikers speelden het spel mee en namen deel aan de challenge, die hen voorgeschoteld werd.

TikTok marque Proximedia

Alternatief om uw doelpubliek te boeien

Om zijn "Tailor Shop", een online ruimte voor het customizen van kleding, voornamelijk op muziekevenementen, festivals en andere events te promoten, moest Levi’s een nieuw elan zoeken en manieren vinden om zijn publiek er met een modernere uitstraling bij te betrekken. Zo kwam het sociale netwerk Tiktok ten tonele. Door de lockdown is het aantal makers van content verdubbeld, net als het aantal bekeken video's.

Uitrollen van een nieuwe campagne

Om zijn doelpubliek aan de haak te slaan, besloot Levi's een nieuwe "tie & dye"-campagne te lanceren om een spijkerbroek of T-shirt een nieuw leven te geven door het gebruik van andere kleuren. Het merk besloot om zich te richten op zes bekende influencers en hen een kit te sturen om het te promoten. Het merk stelde ook voor om de winst aan een vereniging te schenken. Dit is "good buzz" voor Levi’s, dat zag dat er bijna 74.000 video’s gemaakt werden door Tiktok-gebruikers met meer dan 220.000.000 views! Honderden mensen hebben ook op een link geklikt om hun eigen "tie & dye"-kit te bestellen.

“Tailor shop” nieuw leven inblazen

Hoewel Levi's bevestigt dat het belangrijkste doel van dit initiatief was om de "Tailor shop" nieuw leven in te blazen, is het blij dat het sociale netwerk heeft geholpen om de creativiteit en inventiviteit van de Tiktokkers aan te wakkeren.

Na het zien van het aantal UGC-video's (User Generated Content, content gecreëerd door de gebruikers) concluceerde Levi’s dat het echt gelukt was om zijn publiek te betrekken en te engageren, wat waarschijnlijk het belangrijkste is voor een merk. Natuurlijk zijn er vele manieren om uw bedrijf, uw zaak of uw merk te promoten. Welke is het meest geschikt voor uw behoeften?

Bij Proximedia helpen we u bij het bepalen van uw prioriteiten en werken we samen om uw doelstellingen te bereiken. Raadpleeg ons team van experts voor meer informatie.

 



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

20/09/2023
De komst van call-to-action-knoppen op LinkedIn
zal u helpen uw publieksbetrokkenheid te verbeteren
Lees meer
29/08/2023
Creëer kanalen op WhatsApp
om beter te communiceren met uw publiek
Lees meer
20/07/2023
Ouders zullen de content op Snapchat
kunnen controleren
Lees meer
Afspraak nodig?
Maandag - Donderdag : 9u00 - 18u00
Vrijdag : 9u00 - 16u00
Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer.
Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden. Cookies worden ook gebruikt voor het personaliseren van advertenties. Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen. Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.
Cookie-instelling bewerken