Tiktok gebruiken om uw merkte promoten
Tijdens de lockdown explodeerde het gebruik van sociale media. Levi's voelde de wind draaien en maakte van de gelegenheid gebruik om een hashtag te sponsoren. Resultaat: 740.000 gebruikers speelden het spel mee en namen deel aan de challenge, die hen voorgeschoteld werd.
Alternatief om uw doelpubliek te boeien
Om zijn "Tailor Shop", een online ruimte voor het customizen van kleding, voornamelijk op muziekevenementen, festivals en andere events te promoten, moest Levi’s een nieuw elan zoeken en manieren vinden om zijn publiek er met een modernere uitstraling bij te betrekken. Zo kwam het sociale netwerk Tiktok ten tonele. Door de lockdown is het aantal makers van content verdubbeld, net als het aantal bekeken video's.
Uitrollen van een nieuwe campagne
Om zijn doelpubliek aan de haak te slaan, besloot Levi's een nieuwe "tie & dye"-campagne te lanceren om een spijkerbroek of T-shirt een nieuw leven te geven door het gebruik van andere kleuren. Het merk besloot om zich te richten op zes bekende influencers en hen een kit te sturen om het te promoten. Het merk stelde ook voor om de winst aan een vereniging te schenken. Dit is "good buzz" voor Levi’s, dat zag dat er bijna 74.000 video’s gemaakt werden door Tiktok-gebruikers met meer dan 220.000.000 views! Honderden mensen hebben ook op een link geklikt om hun eigen "tie & dye"-kit te bestellen.
“Tailor shop” nieuw leven inblazen
Hoewel Levi's bevestigt dat het belangrijkste doel van dit initiatief was om de "Tailor shop" nieuw leven in te blazen, is het blij dat het sociale netwerk heeft geholpen om de creativiteit en inventiviteit van de Tiktokkers aan te wakkeren.
Na het zien van het aantal UGC-video's (User Generated Content, content gecreëerd door de gebruikers) concluceerde Levi’s dat het echt gelukt was om zijn publiek te betrekken en te engageren, wat waarschijnlijk het belangrijkste is voor een merk. Natuurlijk zijn er vele manieren om uw bedrijf, uw zaak of uw merk te promoten. Welke is het meest geschikt voor uw behoeften?
Bij Proximedia helpen we u bij het bepalen van uw prioriteiten en werken we samen om uw doelstellingen te bereiken. Raadpleeg ons team van experts voor meer informatie.