Het digitale marketinglexicon

1. Optimalisatie voor zoekmachines (SEO)

SEO of Search Engine Optimization omvat alle technieken om de positie van een website op zoekmachines te verbeteren. Een website die hulp krijgt van een expert en dus goed geoptimaliseerd of gerefereerd wordt, zal bovenaan een zoekmachine staan bij de gewenste zoekopdrachten. De SEO bestaat in essentie uit het volgen van de eisen en werkwijzen van Google.

2. Reclame op zoekmachines (SEA)

SEA of Search Engine Advertising is betaalde referentiëring. Om uw website bekendheid te geven, is een van de oplossingen om te betalen, voornamelijk via een veilingsysteem, om hoger te worden gerangschikt in de zoekmachines. Om uw referentiëring echter zo optimaal mogelijk te maken, mag de SEO niet verwaarloosd worden. De beste strategie is daarom een combinatie van SEO en SEA, SEM genaamd. 

Voor meer details over SEO en SEA is er een gedetailleerd artikel beschikbaar om al uw vragen te beantwoorden: SEO en SEA, twee zaken om te combineren

5. Optimalisatie van sociale media (SEM)

SEM afkomstig van het Engelse Search Engine Marketing is, zoals gezegd, een combinatie van SEA en SEO. Het is een term die alle technieken omvat om uw visibiliteit op zoekmachines te verbeteren. Het is geen marketingtechniek op zich, maar een combinatie van alle marketingtechnieken.

3. Trefwoorden

Trefwoorden zijn de woorden waarbij u in de zoekmachines met voorrang bovenaan wilt staan. Het doel is om relevante trefwoorden te kiezen, terwijl u zich probeert te onderscheiden van uw concurrenten. Het is noodzakelijk om hiervoor zorg te dragen, ze zijn het voorwerp van de zoekopdrachten van surfers.

4. Title tag

Dit is het belangrijkste element van uw SEO. Het is samengesteld uit verschillende trefwoorden die de inhoud van uw site weergeven. U zult moeten kiezen waarop u zich wilt positioneren. De zoekmachine zal controleren of het aantal karakters in de title-tag en uw tekst consistent zijn. We hebben net weer een stap gezet in de wereld van de digitale marketing. We zullen dit woordenboek de komende weken verder uitbouwen. Als u vragen heeft over de termen en concepten die in dit artikel aan bod komen, kunt u eenvoudig contact opnemen met ons team van communicatie- en marketingprofessionals.



Deze artikelen kunnen u ook interesseren!

01/10/2020
Online gidsen:
een formidabele communicatietool
Lees meer
14/09/2020
Het digitale marketinglexicon
Lees meer
03/09/2020
SWOT:
4 letters die niet mogen worden genegeerd
Lees meer
Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

  • Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site